Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

På samme måte som at skyting som fører til skading av andre er på grunn av et for dårlig sikkerhetssystem.

 

Hadde det ikke vært skadelig for Sony(cheating, nedlasting av spill ulovlig) tviler jeg på om Soyn hadde laget en så stor sak ut av det.

 

Det argumentet der, faller på sin egen urimelighet.

 

Om våpenet du kjøper, blir benyttet til skading av andre, så er dette et brudd på loven.

 

Det finnest egne lover for håndtering av skytevåpen.

 

Pr.Dags dato finnest det ingen lover vedrørende modifisering av en konsoll, da dette er til personlig bruk.

 

Vedkommende har kjøpt en PS3, og ønsker å legge inn sin egen firmware/programvare, slik at han kan benytte produktet på den måte han selv måtte ønske.

 

Det at den "custom firmwaren" kan brukes til å gjøre livet surt for legitime spillere eller utviklere, er trist og beklagelig, men å frata deg "din" rett til å benytte ditt produkt på den måte du måtte ønske, innenfor loverket, er helt tåpelig.

 

Da blir det som om en skulle ha innført et forbud mot salg av biler, da disse høyst effektivt kan brukes som et drapsvåpen.

 

Det Sony strengt tatt gjør med søksmålet sitt, er at de forteller deg : "Om du kjøper en Volvo v70, så får du ikke lov til å bruke en rød skjorte, når du kjører den. Du skal kun bruke en blå eller svart skjorte."

 

Dette er noe jeg verken tror, eller håper at Sony vil nå gjennom med.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, selvfølgelig kan det være skadelig for Sony, på samme måten som en pistol kan være skadelig for folk. Forskjellen her er at man ikke kan forvente at hver eneste person skal ha et "sikkerhetssystem" på plass for å bekjempe et skudd. Sony skal/bør ha et anti-cheat program som er så godt at det oppdager cheaters. Nedlastning av ulovlig spill har lenge vært et problem. Selv om jailbreaking åpner opp for slik så er det ikke noen god grunn til å forby jailbreaking. Her må eventuelt Sony gå etter dem som legger ut PS3-spill ulovlig på nettet. Sonys fokus på Geohot er idiotisk.

Det beste for oss sluttbrukere hadde vært om Sony heller lot oss få bruke maskinen som vi vil istedet for å gjøre alt så fryktelig vanskelig for de som ønsker å bruke maskinen til litt mer enn å spille MP3, avi og MPEG filer (i tillegg til det åpenbare). MKV støtte, homebrew osv. hadde vært kjekt. Da kunne maskinen blitt solgt som et fullblods mediasenter i stedet for et handicappa et.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere som har klart det, tror nok Sony skal klare dette også om de virkelig går inn for det. Men dette er vel problemet, Sony ønsker ikke å ta den lange veien. De gjør det enklest mulig og driter i om de fremstår som et maktsykt selvskap. Begynner å nærme seg Apple-standard nå.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro den torrenten da ble slettet, ergo de fikk stanset piratdelingen av denne filmen i det tilfellet. Om det har kommet noen nye torrents etter det eller at de bare konsentrerte seg om å få ned den mest populære torrenten spiller ingen rolle. Det må selskapene som eier rettighetene vurdere selv hva de ønsker å bruke ressurser på.

Endret av Phil Hellmuth Jr.
Lenke til kommentar

Jeg vil tro den torrenten da ble slettet, ergo de fikk stanset piratdelingen av denne filmen i det tilfellet.

 

Har TPB noen gang slettet en torrent fordi et filmselskap ba om det ?

 

Bare fordi noe fikk tak i ip-adressen til han som seedet filmen orginalt så har de ikke stoppet noe some helst. Etter at filmen ble lastet ned på en eneste annen PC så lever torrenten sitt eget liv og skjebnen til den orginale seederen har null innvirkning.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men er merkelig hvis de ikke kan få dem til å slette dem, siden de eier rettighetene. Uansett er det bedre å straffe de som legger ut en film/spill orginalt enn å straffeforfølge en som ikke har gjort noe annet enn å endre på sin egen vare han har kjøpt.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Knights Contract på fredag,butikke hadde ikke fått den inn før da:(.

Har runda det nå på normal så å si og må meg si at combatten føles veldig bra ut med gretchen,det kan bli slitsomt gang i blant og passe på ho og mashe X når du blir troffe nok.Eneste jeg hater med Knights Contract er den jævla QTE,den er altfor kjapp,føkker du opp engang så må du ta halve bossen engang til.Man har omtrent 2sekunder og reagere på og trykke på riktig knapp.Kom til et bristepunkt der jeg hadde lyst til og kaste kontrollern inn i tven.

 

Spillet virker ikke helt ferdig,altfor lite save points,bena til gretchen og heinrich forvinner i bakken når man beveger på seg.Et helt ok spill,ikke det beste.

 

 

Så imorra blir det mer GT5 igjen,så får jeg spille GT5 mens jeg venter på warriors legend of troy og motorstorm og NFS Shift 2.

Lenke til kommentar

Toeren er mye bedre, og jeg ble så innmari skuffet over Blooperhood anbefales ikke å spilles, herregud for et rusha produkt det var. Dårlig slutt hadde spillet og. Et at mine største skuffelser i 2010 sammen med Bloop Ops...

Jeg derimot koste meg stort med ACII og ennå mer med Brotherhood. Det retta opp og forbedret noen småting fra ACII som jeg ikke likte så godt. Nå skal jeg ta med at jeg ikke bryr meg veldig mye om story på spill så lenge det jeg må gjøre for å følge storyen er underholdende. Selv om jeg elska AC:B så kan du ikke spørre meg om spesielt mye storyrelatert før jeg faller av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Vurderer sterkt å kjøpe spillet Bulletstorm, noen som har erfaringer med det?

Ser det har fått gode anmeldelser osv. men er litt usikker.

 

Hvordan er multiplayeren i spillet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...