Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt igjennom Red Dead Redemption og Heavy Rain disse to elsker jeg. Er også glad i litt glad i sånne snikespill, gjerne fra middelalderen typ Assassin's Creed. Har spillt endel Assassin's Creed 1 og ble egentlig fort lei da alt gikk i det samme på alle oppdragene. God historie er must, og trenger ikke være bare action.

Lenke til kommentar

Har du prøvd Assassin's Creed 2? Det har mye mere variasjon i oppdragene, og veldig mange flere typer sidemissions, ikke bare "følg etter fyren og stab han i en bakgate" type missions. Holder på med det nå, selv om det er et par år gammelt ser det fortsatt nydelig ut, bortsett fra noe stive ansikter i cutscenes.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutter meg til tråden over. AC2 er mye bedre og variert en den første. Jeg orket heller ikke å fullføre AC1, men 2´ern var mye mer variert og bedre. Anbefaler også Uncharted serien hvor begge spillene har gode historier, blandet med action, puzzles og eventyr. I Uncharted 2 er det også mulighet for sniking.

Andre spill med gode historier er Heavenly Sword (hack´n´slash genre) og Enslaved (action eventyr). Begge anbefales.

Megetal Gear Solid 4 har mye sniking hvis du ønsker det men har en komplisert historie som kan være vanskelig å følge dersom du ikke har spilt tidligere spill.

Lenke til kommentar

Og når du er du ferdig med ACII så anbefaler jeg på det sterkeste AC: Brotherhood. Det er en litt mer raffinert utgave av ACII. Kampsystemet er pussa opp (i AC: B så står ikke de andre motstanderne å ser på mens du slåss med en fyr, men angriper gjerne bakfra). Det er også lettere å sy sammen en sammenhengende kombo og pistolavslutning er alltid like stilig (mens Ezio (helten i ACII og B) gir nådestøtet til en stakkar så tar han frem pistolen og skyter en annen). Du har mer bruk for pengene siden du kan kjøpe mye mer (som monumenter osv), Assassin-gjengen byr på litt ekstra moro og det er like herlig hver gang du er i en knipe med 15 vakter rundt deg og kaller på en eller flere assassins som kommer løpende og hjelper deg med vaktene.

Lenke til kommentar

Men blir det ikke vanskelig å følge storyen hvis jeg begynner rett på ACII ?

Nei, egentlig ikke, historiene er litt forskjellig, og du får med deg høydepunktene fra AC1 helt i starten av spillet, første delen av spillet vil forvirre deg litt men etter det så er det "forskjellige" hovedpersoner.

Lenke til kommentar

Men blir det ikke vanskelig å følge storyen hvis jeg begynner rett på ACII ?

Nei, historien starter så og si på nytt i AC2. Ny setting og protagonist.

Og ett utrolig mye bedre spill! Spillet er i motsetning til det første, morsomt og givende å spille:)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Do'h. Også jeg som bevisst har unngått å spille AC2 i påvente av å gidde å starte med det første. Da hiver jeg meg sikkert i gang med spillet snart ettersom enern så liksom mye mindre "attraktiv" ut for meg.

Lenke til kommentar

Finnes der noen bedre kontrollere å kjøpe en de originale?

Har ps3 og x360, og kontrollerne på xbox er mye bedre å bruke, samt en mister ikke grepet på spaken om en blir litt svett i hendene. Skulle gjerne hatt bedre grep på spakene på ps3.

Dualshock, 1995-versjon. Samme konkave spaker som på 360-kontrolleren. Var vel en grunn til at de gikk bort fra det designet, rett og slett.post-122529-0-07707000-1297898565_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Finnes der noen bedre kontrollere å kjøpe en de originale?

Har ps3 og x360, og kontrollerne på xbox er mye bedre å bruke, samt en mister ikke grepet på spaken om en blir litt svett i hendene. Skulle gjerne hatt bedre grep på spakene på ps3.

Jeg kan være enig at tommelene sitter bedre i 360 kontrollen men når man kommer til bilkjøring, så er det bare å henge seg når deg gjelder 360 kontrollen. Etter min menig så er 360 spakene laget store og raske bevegleser og PS3 spakene er laget for presisjon.

Når jeg skal skyte med sniper på Halo så får jeg noen ganger et hinsides røkk og da går jo det forsøket ret i dass..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...