Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes de edderkoppene var en nice touch jeg og de har sin rolle,men i darksiders er der mer plagsomme og litt faenskap når 10 av de kommer mot deg og du hører den edderkopplyden,men gikk greit da:p.

Om du skulle skumpe borti flere edderkopper i DS så er et tips å bruke Grab/Slå (mener det var sirkel) eller hva nå den knappen heter (solgte spillet i sommer). Da er det bare å vente og se på at Wrath tråkker ihjel eller slenger edderkoppene veggimellom. Ikke mister du liv og på den måten får du også noen HP-"ånder" per kill ;)

Varer som CD'er osv er tollfrie vare, men siden verdien er over 200kr på varen så må du betale mva. 25% av prisen på varen.

Aner ikke hva frakten er på Amazon, men legger du den til prisen på varen og så tar 25% mva så finner du ut hva du må ut med.

Frakten på Amazon er som regel ganske billig. Men husk at i tillegg til de 25% kommer et tollgebyr på ca. 100,- noe som ødelegger mye av grunnen til å bestille spill som er noen hundrelapper billigere i utlandet enn i Norge. Tollingen gjør også at spillet bruker en del lenger tid på å komme frem. Hadde det kun vært de 25% i moms, man måtte ut med hadde det nok stort sett lønt seg på relativt billige artikler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Når jeg skal plugge den eksterne harddisken til PS3'n må det være i FAT32 ikkesant? Det går fint å kjøre den på PS3'n når man har formatert med Windows sitt innebygde formateringsprogram?

Blir disken mindre når jeg har formatert (har nå 1,5TB. Kan det bli til f.eks 500GB da?).

Kan jeg bruke mapper på den eksterne harddisken på PS3'n?

F.eks Filmer, Musikk, Bilder osv?

Litt nysgjerrig på dette ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes de edderkoppene var en nice touch jeg og de har sin rolle,men i darksiders er der mer plagsomme og litt faenskap når 10 av de kommer mot deg og du hører den edderkopplyden,men gikk greit da:p.

Om du skulle skumpe borti flere edderkopper i DS så er et tips å bruke Grab/Slå (mener det var sirkel) eller hva nå den knappen heter (solgte spillet i sommer). Da er det bare å vente og se på at Wrath tråkker ihjel eller slenger edderkoppene veggimellom. Ikke mister du liv og på den måten får du også noen HP-"ånder" per kill ;)

Varer som CD'er osv er tollfrie vare, men siden verdien er over 200kr på varen så må du betale mva. 25% av prisen på varen.

Aner ikke hva frakten er på Amazon, men legger du den til prisen på varen og så tar 25% mva så finner du ut hva du må ut med.

Frakten på Amazon er som regel ganske billig. Men husk at i tillegg til de 25% kommer et tollgebyr på ca. 100,- noe som ødelegger mye av grunnen til å bestille spill som er noen hundrelapper billigere i utlandet enn i Norge. Tollingen gjør også at spillet bruker en del lenger tid på å komme frem. Hadde det kun vært de 25% i moms, man måtte ut med hadde det nok stort sett lønt seg på relativt billige artikler.

akkurat og bli kvitt de er simpel sak,jeg pleier som regel og stompe på de så,det er ikke no nytt.

Lenke til kommentar

Hvor har du det ifra at det er tollgebyr på ca 100,-?

Har hørt om fortollingsgebyr, I de fleste tilfellene er det Posten som skal ha pengene, men fraktselskap som Fed-Ex/DHL har og muligenten til å fortolle sendinger.

Postens fortollingsgebyr lyder på 70 kr (for sendinger verdt mellom 200 og 1000 kr), evt. 150 kr (for sendinger over 1000 kr)

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Dreit meg så heftig ut. Ønsket meg en 2 TB Ekstern HDD til jul, noe jeg fikk, for å overføre masse HD filmer, DVD filmer etc. til den. Så koble den til PS3 og se filmer via HDDn.

Men jeg var ikke klar over at PS3 kun støtter Fat32. Det betyr at jeg må formatere fra NTFS til Fat32, som betyr at jeg ikke kan overføre filer større enn 4GB. Hvilke full HD filmer er mindre enn 4GB!?

Faen! Fitte!

Endret av Pentumsmart
Lenke til kommentar

PS3en spiller uansett ikke av det mest vanlige formatet å legge HD encodes i (.mkv) uansett. Det enkleste er å ha en HTPC som tar seg av film og serier, det nest beste er å sette opp en mediaserver og streame ting fra en PC til PS3en (mest smertefulle løsningen etter å ha en HTPC fordi du slipper å gjøre om formatet på ting du skal vise og du slipper å koble til en laptop hver gang du skal se en serie/film).

Lunatic: Jeg vet ikke om du har Googla dette eller faktisk fått regning på det selv, men jeg har hvertfall alltid betalt rundt 100-lappen.

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Støtter ikke .mkv, nei, men jeg pleier som regel å konvertere .mkv til VOB med mkv2vob - funker utmerket.

Jeg har prøvd å streame en del før, men internettet er rett og slett ikke bra nok. Hakking etter hakking uansett filstørrelse eller filtype. Brukte da den gangen "PS3 Media Sever".

Lenke til kommentar

Har null erfaring med stream til PS3, men har streama fra NAS til HTPC og det har fungert flott. Det kan jo være du har en elendig router, men den jeg har er ikke spesielt mye å skryte, men det er mulig PS3en takler det på en annen måte enn HTPCen min (Asrock ION 330HT om du vil titte nærmere på det ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...