Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om vi skal veie opp alle punktene for plussene til begge konsollene vil nok det bli en lang liste, jeg er kun nysgjerrig på flerspillerdelen online. Hva er det Xbox kan som PS ikke kan her? Bortsett fra partychat, men om partychat innebærer at man kan snakke med hverandre mens man spiller en runde free-for-all med en annen kompis (eller en kompis havner på et annet lag med team deathmatch), og at man her kan snakke med hverandre er jeg glad dette ikke er på PS3.

Det er akkurat det det innebærer ja.. på ps3 vil du kunne risikere å miste kontakten med kompiser dersom du havner på feil lag, det er helt latterlig teit.. plutselig sitter du alene og snakker med deg selv. På xbox kan du også snakke på tvers av spill, noe jeg mener er et minimumskrav om en konsoll skal kunne være sosial. DIgger playstation, hater chat-greiene.

Stort sett enig, og skjønner ikke hvorfor Sony bruker så lang tid på dette, det har gått rykter om at det kanskje blir noe PSN+ greier. Håper allikevel at det ikke fører til at man kan snakke med venner om man spiller i samme match og havner på hvert sitt lag. Om jeg hadde sitti med 5 andre og spilt TM i MW2, og jeg hadde havnet på det andre laget, hadde jeg nok blitt fristet til å komme med litt innsideinformasjon.

På xbox har jeg en slik ladestasjon hvor jeg setter batteriene til håndkontrollerne i. Dette er helt genialt og gjør at jeg alltid har fullt batteri når det skal spilles.

Er der noen slik løsning til ps3, eller må jeg ha kontrollene tilkoblet med kabel og ha ps3 skrudd på for å kunne lade kontrollerne?

En annen løsning som er noe billigere og fungerer greit om du ikke har noe imot kabel er å kjøpe en lang USB-kabel, da kan du fint sitte et godt stykke unna TV-en selv om kontrollen din er helt tom og ta den ut når den er ladet opp. Idiotisk at den som følger med er så kort.

Lenke til kommentar

Å kunne spille med mer enn en profil når man spiller split screen online er f.eks. mer vanlig på 360 enn på PS3.

Mer vanlig kanskje, men ser ikke ut til å være forbehold 360. Little Big Planet og Resistance 2 er iallefall to spill som har støtte for det.

Shut the f*ck up 1&2? Kult, har ikke hørt om de spillene, er det noe slags Hip-Hop/Rap-battle-greier eller?

Stilte et veldig konkret spørsmål til de som alltid forteller at Xbox er bedre å spille med over nett (en tidligere i tråden), ikke for å starte noen fan-krig, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette kan variere så mye fra to like spill på to konsoller.

Har ikke Live-medlemskap som tillater meg å spille online på 360, og får ikke sammenlignet selv. Her har vi gått til innkjøp av alle konsollene i denne generasjonen (de har jo falt nokså mye i pris, så nå får man så og si alle for prisen av en sammenlignet med det de kostet da de kom ut), og spiller på dem alle, interesserer man seg for spill så er det ingen grunn til å begrense seg til en konsoll.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Kom over noen hyggelige nyheter på morgenen i dag :)

“Re Mastering didn’t come up until about two years ago. For a developer, ReMastering in HD took a moderate amount of time and effort to achieve, and with the right title it could be very successful. Once we noticed the benefits of HD ReMastering, the decision was made to use God of War 1 & 2 as the test for the market, and they delivered.”

“The God of War Collection had reached almost a million copies sold just after the holiday. Shortly aftter that Activision, EA , UbiSoft, Konami, and SquareEnix were all on board to issue ReMastered Edition of their best Playstation 2 Games.

“The industry’s best developers are ReMastering their best games. Prince of Persia, Shadow of Colossus, and ICO are just the beginning. When fans see what Konami’s doing to the Metal Gear series, and what Square’s doing with Final Fantasy, they’re going to be very happy.

Hele artikkel: http://www.thegameheadz.com///Home/AddArticles/PlaystationNetwork/tabid/211/PageIndex/1/Default.aspx

Lenke til kommentar

Å kunne spille med mer enn en profil når man spiller split screen online er f.eks. mer vanlig på 360 enn på PS3.

Mer vanlig kanskje, men ser ikke ut til å være forbehold 360. Little Big Planet og Resistance 2 er iallefall to spill som har støtte for det.

Shut the f*ck up 1&2? Kult, har ikke hørt om de spillene, er det noe slags Hip-Hop/Rap-battle-greier eller?

Stilte et veldig konkret spørsmål til de som alltid forteller at Xbox er bedre å spille med over nett (en tidligere i tråden), ikke for å starte noen fan-krig, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette kan variere så mye fra to like spill på to konsoller.

Har ikke Live-medlemskap som tillater meg å spille online på 360, og får ikke sammenlignet selv. Her har vi gått til innkjøp av alle konsollene i denne generasjonen (de har jo falt nokså mye i pris, så nå får man så og si alle for prisen av en sammenlignet med det de kostet da de kom ut), og spiller på dem alle, interesserer man seg for spill så er det ingen grunn til å begrense seg til en konsoll.

Ett problem med Xbox og multiplayer-spill er at man må logge på en ny konto for hver spiller som vil joine.

F.eks. Streetfighter 4 turneringer bruker aldri Xbox nettopp fordi folk må bytte profil hver gang de plugger inn sin egen fightstikke. Mens PS3 lar deg bare koble til kontrollere uten noe profilstyr. I fighter-spill miljøet har de fleste egen stikke som de foretrekker å bruke (da snakker vi arcade stikker med kulejoystick og 6-8 store knapper), og tar de med på turneringer. Det er et hav av forskjellige utviklere og modeller og størrelser og custom stikker, så alle har sin egen favoritt.

mad-catz-street-fighter-iv-fightstick-tournament-edition.jpg

Jeg tror også at XBL og PSN har forskjellig nettverkskode, så latency og slike ting kan være forskjellig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

@Bytex:

Det gir meg ikke akkurat svaret på hva jeg lurte på. Dette er vel kanskje ikke tråden for et slikt spørsmål uansett, men påstanden dukket opp litt lengre tilbake i denne tråden. Samme kan det uansett være, er ikke viktig, skjønner bare ikke helt hvordan to like spill kan variere på flerspillerdelen på nett fra 360 til PS3.

Lenke til kommentar

Må spørre om en liten ting: Jeg har den originale PS3 (altså den altfor store klumpen) og tenkte det var på tide å tørke av den. Burde vært gjort for altfor lenge siden. Men er redd jeg vil skade den. Noen som har noen gode råd til hvordan man kan tørke av fingermerker og støv magneten uten å skade den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...