Gå til innhold

Den store Playstationkaféen

CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan harddsken virker på ps3? pga får en 320 gb ps3 neste uke i posten og tenkte jeg skulle legge inn en del filmer og så slette etter å ha sett de, men det er vel en dom ide da nyere ting vil legge seg der jeg slettet de filmene og ting blir da spredt og leseren må hoppe fram og tilbake feks i spill.

håper noen forstår:P

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan harddsken virker på ps3? pga får en 320 gb ps3 neste uke i posten og tenkte jeg skulle legge inn en del filmer og så slette etter å ha sett de, men det er vel en dom ide da nyere ting vil legge seg der jeg slettet de filmene og ting blir da spredt og leseren må hoppe fram og tilbake feks i spill.

håper noen forstår:P

Hvis du greier å formulere den settningen litt bedre så skulle jeg gjerne ha prøvd å hjulpet deg.
Lenke til kommentar

haha xD

slik jeg har forstått det så når jeg sletter noen filmer fra hardisken blir det ledig plass der. altså mellom de andre filmene. og da vil neste ting som lagres på disken legges der jeg slettet filmene. hvis det er feks spilloppdatering vil jo da leseren hoppe fra starten av disken til midten feks mye. er det dumt å slette filmer regelmessigt da?

eller bommer eg helt?

Lenke til kommentar

Skjønner hva han mener jeg... :p

Hvis man tar det konkret med blyanter:

Han har lagt inn 10 filmer (3x10 blyanter) inn på HDD.

Så sletter har 2 filmer (6 blyanter) så legger installerer han et spill og det krever 10 blyanter, 6/10 av blyantene legger seg der de 2 filmene lå (de 6 blyantene). De resterende legger seg helt bakerst.

Når konsollen skal laste spillet så må den fly fram og tilbake forbi filmene for å laste spillet.

Er det sånn du tenker på Cosmo? :p

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Skjønner hva han mener jeg... :p

Hvis man tar det konkret med blyanter:

Han har lagt inn 10 filmer (3x10 blyanter) inn på HDD.

Så sletter har 2 filmer (6 blyanter) så legger installerer han et spill og det krever 10 blyanter, 6/10 av blyantene legger seg der de 2 filmene lå (de 6 blyantene). De resterende legger seg helt bakerst.

Når konsollen skal laste spillet så må den fly fram og tilbake forbi filmene for å laste spillet.

Er det sånn du tenker på Cosmo? :p

ja akkurat! derfor lurte jeg på om det er funksjoner på ps3 for å hindre dette eller mulighet å flytte alt fram. refragmentere eller hva det heter.

er det bedre å la filmer ligge på ps3 hele tiden og ikke slette de etter jeg har sett de?

dumt at leseren hopper fram og tilbake hele tiden. kan jo skape tregheter

edit: seff i dag etter ps3 er sendt fra cdon.no ser jeg på elkjop.no og komplett at de har 320 gb med move pakken for kun 150 kr ekstra. bummer! men ikke så farlig. har aldri vært veldig intresert i wii spill så move er nok ikke greia for meg uansett. men alikavell litt surt:P men blir dyrere å bruke angreretten + betale de ekstra:P ender da på samme beløp som å bestille den pakken sepperat:P

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Der var det offisielt, Ninja Theory utvikler DMC5 til PS360. Ser faktisk ganske friskt ut, skal bli spennende å se hvordan en vestlig utvikler takler en så erkejapansk serie.

Første bilder!

ja,herregud NT forakter jeg nå,det heter jo ikke DMC5 men dmC.De har jo fankern meg klart redesigne Dante fra en badboy til en sissyboy med emo kompleks.De viser jo heller ikke noe tegn at Dante i dmC er demon heller,men han er jo ganske powerful og har et stilig sverd og ebony & Ivory i trailern.Jeg kan ikke fatte at Capcom rebooter DMC som er så populært med en skikkelig douschebag som han nye Dante.

Hva synes DMC folka om det her a?

også til noen andre ting som blir konge,vi fikk ing gameplay fra ffvs13 som sloss mot behemoth i byen og grafikken var helt syk.Det blir jo også mer info om ffvs13 i 11 januar 2011 i følge artikler på nettet.

Team ninja har revealed NG3 også som viser en blodig Ryu som igjen sier at NG3 vil blodig,kanskje mer enn NGS1.

Så har skapern av bayonetta også hintet til bayonetta 2 så forhåpentligvis vil det komme en teaser i 2011.

De viste jo også ny trailer fra the last guardian på TGS og sa de ville komme i Q4 2011,noe jeg tipper er da FFvs13 vil komme ut sann ca også.

Lenke til kommentar

ja akkurat! derfor lurte jeg på om det er funksjoner på ps3 for å hindre dette eller mulighet å flytte alt fram. refragmentere eller hva det heter.

er det bedre å la filmer ligge på ps3 hele tiden og ikke slette de etter jeg har sett de?

dumt at leseren hopper fram og tilbake hele tiden. kan jo skape tregheter

Det heter Defragmentering for å være litt for pirkete... :p

For meg er det ett fett om filmene er der eller ikke, jeg pleier å rydde disken når den er full.

Om leserarmen kan skape treghet er vel det su burde beskrymre deg lite om... :innocent:

Fant en fin demo av dette:

http://www.youtube.com/watch?v=9eMWG3fwiEU

Lenke til kommentar

Noen som har vet eller har hørt noe mer om Darksiders 2?,første gang jeg hørte at de skuile slippe release for Darksiders 2 var 1år etter originalen som blir da i januar 08 2011,men så senere sier de at det ikke kommer før 2012 ellerno,trur jeg da.

En oppfølger er vel bekreftet. Regn dog med at de kommer til å si fra god tid i forveien før spillet kommer ut.

Lenke til kommentar

Viften på PS3 Slim har blitt helt forferdelig nå, umulig å se på filmer uten at jeg hører viften. Jeg har prøvd lufttrykk på boks og så har jeg også prøvd "fan test". Det har ikke fungert, er det noen andre tips dere har som har kanskje slitt med det samme?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Viften på PS3 Slim har blitt helt forferdelig nå, umulig å se på filmer uten at jeg hører viften. Jeg har prøvd lufttrykk på boks og så har jeg også prøvd "fan test". Det har ikke fungert, er det noen andre tips dere har som har kanskje slitt med det samme?

Takk på forhånd :)

Høres ut som dårlig kontakt internt mellom kjøler og gpu / cpu. Kan være du må demontere eller sende inn hvis det er veldig kraftig vifte hele tiden.

Om du demonterer så må det rengjøres og sette på et nytt lag med goop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...