AnonymDiskusjon Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hei Jeg begynner å lure på om jeg kanskje har litt sosial angst eller lignende. Jeg kan begynne med å si at jeg har røyket hasj/marihuana fast noen ganger i måneden i ca 2 år. Men plutselig når jeg begynte på et nytt universitet i ny by uten noen kjente har det skjedd ting. Det som er greia er at jeg har begynt å svette under armene når jeg er på skolen. Jeg gjør det når jeg vorser før jeg skal ut. Jeg gjør det når jeg er andre steder enn med de jeg bor med og jobb. Det er helt forferdelig egentlig, og jeg er alltid nervøs for at det skal begynne. Jeg studerer musikk og nå svetter jeg mye når jeg skal spille foran andre og det er veldig kjipt. Prøvde Stop24 den siste uka uten nevneverdige utslag. For poenget er at dette ikke skjer når jeg er hjemme og øver for meg selv, men med en gang jeg kommer ut blant folk blir jeg svett, ikke nødvendigvis så veldig nervøs, men svett. Tror folk rundt meg vil karakterisere meg som en utadvendt gutt som ikke er noe spesielt redd for å prate med nye folk, men føler samtidig selv at jeg egentlig har det aller best når jeg er helt alene. Jeg har ikke lyst til å være en einstøing så jeg tvinger på en måte meg selv til å være sosial og "kul" rundt andre. Hadde lignende problem noen perioder på vidregående men klarer ikke å finne en sammenheng mellom periodene og spesielle insidenter som skjedde. Jeg merker også at jeg egentlig er den person jeg vil være når jeg er små-brisen. Da er jeg likegyldig ovenfor å dumme meg ut, snakker lettere med jenter og tenker ikke over hva jeg sier og har det bra. Men når jeg er edru så er jeg mer forsiktig. Dette ble kanskje litt usammenhengende men hadde en del ideer og ikke så mye struktur på dem. Angående hasjen så antyder jeg ikke at det er problemet, men det er kanskje greit å nevne. Håper det er noen her som har vært i lignende situasjon og kanskje kan fortelle meg noe. Postet av anonym: b3aac26659256986a77884c4c3abf3bd Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hei Jeg tror det er det du har. Hvis ikke du blir bedre i løpet av noen uker, bør du gjerne søke hjelp. Du kan lese mer her: http://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/angsttilstander/sosial-angst-19842.html Hilsen Dag Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Jeg tror definitivt ikke at du har sosial angst. Endret 30. september 2011 av Langdon Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg definitivt ikke at du har sosial angst. Kan du begrunne? Dag Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Det høres ut som om du har det leger og psykologer kan referere til som ''situasjonsbetinget angst''. Det aller sikreste er å snakke med en profesjonell, da kan du få tips til å mestre hverdagen på en bedre måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå