Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Hei Kan noen hjelpe meg å finne skjermkort driver til Asus N55SF. Den har Geforce GT 555M, men den fra nvidia sin side for Geforce GT 555M virker ikke. Den på Asus sin side utdatert, så hva gjør jeg? Endret 29. september 2011 av Slettet-85b0hXDF Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Følgte det ikke med driver-cd når du kjøpte den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jo, men jeg vil oppdatere driveren. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Jeg sliter også med å få skjermkortet til å fungere på denne maskinen; jeg har har forsøkt gjentatte ganger å installere både Nvidias driver og det som er på hjemmesiden til ASUS. Jeg sitter nå fast her: Syes det er merkelig at Nvidias kontrollpanel registrerer skjermkortet, når det tydeligvis er noe galt med/manglende driver til PCI-kontrolleren. Jeg har forsøkt å finne en driver som matcher vendor og device (PCI\VEN_8086&DEV_1C3A), og det er visst en intel-driver som trengs(8086). Hvordan jeg skal få tak i denne har jeg overhodet ikke peiling på. Jeg finner ikke det jeg ser etter hos Intel, og ikke noe sted på google. Noen som har råd? Endret 29. september 2011 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Oppdatering: Fant en fyr med det samme problemet: http://www.sevenforums.com/drivers/4690-intel-r-management-engine-interface.html Jeg har allerede prøvd å bruke oppdateringen til ASUS her, men jeg prøver linken hans og håper på det beste. Oppdatering: PCI-kontrolleren står ikke lenger under unknown devices! Hurra! Jeg tester et par spill og ser om det faktisk fungerer. Oppdatering: ...og det var alt som skjedde. Maskinen nekter å bruke skjermkortet. Har også prøvd siste beta, http://www.laptopvideo2go.com/. Oppdatering: Lastet ned Nvidia inspector for å overvåke GPU-bruk, og nå ser det faktisk ut til at det virker som det skal. Jeg prøvde Brink som sjelden bikket under 50 fps, og Space Marine som holdt seg jevnt rundt 65-70 fps(i motsetning til 15-20 fps med Intel). Så, prøv 285.38 i linken over og se hva som skjer. Endret 29. september 2011 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Her har jeg noen bilder med dårlig pixler akkurat på noen spesielle steder. Vet ikke hvordan jeg får ordnet på det. Bør jeg sende den i retur? Endret 30. september 2011 av Slettet-85b0hXDF Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Er nok heller et software problem/dårlig oppløsning/kvalitet på bildene du viser til. Er ihvertfall ikke et hardware problem på maskinen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Vel jeg får sånne bilder på enhetsbehandling, ikke bare på programmer som jeg har installert selv, men også på windows instillinger. Endret 30. september 2011 av Slettet-85b0hXDF Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Akkurat det problemet har jeg ikke, men jeg formaterte maskinen og installerte windows på nytt rett etter jeg testet grafikken(som ikke funket) første gang uansett. Bør kanskje prøve det? Det er nok ikke noe galt med maskinvaren. BTW, makan til bloatware, ASUS. Og tre partisjoner? Endret 1. oktober 2011 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Har gjort det, funker dårlig. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Da vet jeg ikke. Har du oppdatert Intel-grafikken i tillegg til GT555m? Endret 1. oktober 2011 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå