Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mista mobil og fått ny, kan den byttes i en annen/selges?

Toredrud1

Anbefalte innlegg

Hei!

NB! Dette er mitt første innlegg her på forumet, så er usikker om jeg har plassert det riktig.

Det har seg sånn at mobilen min ble stjålet forrige uke, og derfor jeg ringte inn til Codan, som mobilen var forsikra gjennom, og de ordna opp umiddelbart. Respekt til dem for god kundeservice! Uansett:

De ga meg beskjed om at jeg skulle bestille telefonen opp på ny, og sende kvitteringa til dem - slik at de kunne betale beløpet for mobilen, minus egenandelen.

For noen dager siden var telefonen ankommet, men har enda ikke åpna den, for har et par spørsmål:

Nå ser jeg muligheten for å kanskje selge den, siden den er uåpna (og verdt mer) - siden jeg har lyst til å prøve noe nytt..

Eller eventuelt returnere den, siden jeg har angrefristen fortsatt - og så kjøpe en ny telefon med de pengene.

Er dette lov? Selv om jeg ser muligheten og har lyst, føles det helt feil. :)

Selv om de kanskje ikke legger merke til det nå, hvordan kan det bli i fremtidige saker om noe skulle skje med telefonen?

Med vennlig hilsen,

Thomas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva står i forsikringsavtalen din?

Var det å bestille ny telefon som forsikringsselskapet betaler det einaste alternativet du hadde? Kunne du velge å få utbetlat verdien av telefonen minus eigenandel?

I utganspunktet så er det din telefon slik at du står fritt til å velge kva du vil bruke den til. Forsikringa di gav deg rett til å få erstatta telefonen som blei stjålet, men du er ikkje forplikta til å bruke den.

Lenke til kommentar

Kva står i forsikringsavtalen din?

Var det å bestille ny telefon som forsikringsselskapet betaler det einaste alternativet du hadde? Kunne du velge å få utbetlat verdien av telefonen minus eigenandel?

I utganspunktet så er det din telefon slik at du står fritt til å velge kva du vil bruke den til. Forsikringa di gav deg rett til å få erstatta telefonen som blei stjålet, men du er ikkje forplikta til å bruke den.

.. har lest igjennom Vilkårene, og finner ikke så mye rundt det egentlig. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...