AndersBJohansen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Går nå siste året på ungdomskolen og funderer litt over hva jeg skal velge på videregående... vurderer å satse som programutvikler men litt fersk innenfor dette temaet. hvilken linje einer seg best for videre påbygging? har egentlig lyst til å søke medier og har 4.4 i snitt uten særlig innsats så tror nok at det kan gå, men igjen... noen råd? på forhånd takk Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 På medier og kommunikasjon lærer du nok den del relevant, men jeg vil tørre å påstå at du allerede ved å velge "IT" som valgfag på en allmenn linje kan få en fot innenfor "dørstokken" til å velge programmering videre. For videre utdanning kan jeg henvise til denne posten. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1377818 Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Det er egne linjer på universitet og høgskole hvor du lærer programmering og andre ting om datamaskiner. For å begynne på disse linjene må man som regel ha gymnas og nok realfag. Studieveileder kan hjelpe deg med å lage en plan på hvordan du kan starte på datalinje på uni. og høgskole. Bare fortell at du er interessert i å starte på dataingeniør eller informatikklinje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå