raathass Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hei. Jeg har en rekke ting på SVHS som jeg ønsker å overføre til et medium som er mer fremtidssikkert. Jeg har lånt en JVC SR-VS30E som er en kombinert SVHS- og DV-spiller (http://www.expandore.com/product/JVC/Professional/SRVS30E.htm). Når det gjelder arbeidsflyt har jeg to alternativ: 1) SVHS -> s-video/rca -> DV kamera (Sony PC-101E) -> FW -> PC Denne benytter A/D-converteren i kameraet og kjører det konverterte signalet rett til PC for grabbing. 2) SVHS -> DV-tape internt i JVC-en, og deretter DV-tape -> FW -> PC. Dessverre sender ikke JVC-en DV-ut under avspilling av SVHS, kun DV-tape. I dette tilfellet hadde jeg sluppet å mellomlagre på tape. På den annen side er vel det å gå via tape lossless, selv om det introduserer faren for feil ved skriving/lesing til/fra tape. Jeg antar derfor at dette koker ned til hvilken A/D-converter som er best, samtidig som det er mindre hassle å grabbe ting som er lenger enn en time når man går via kameraet. Noen som kan hjelpe meg med kvalifiserte meninger? /r Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Komplisert oppsett for en enkel jobb. Tror ikke du vil merke noen vesentlig forskjell mellom de ulike løsningene dine. Langt viktigere er kodingen på PC'n. En EasyCap-dongle e.l. hadde vært en enklere løsning, og forhindret flere mulige feilkilder. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Beste løsningen, digitaliser rett fra SVHS til PC; TerraTec Grabby. Etter kjøp, gå inn på TerraTec sin support side og last ned en nyere versjon av MAGIX Movies softwaren som følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå