Gå til innhold

konfigurering av Gamer-PC fra komplett (7k)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt en bærbar HP-maskin, men den er kaputt. Jeg tenkte derfor å kjøpe en stasjonær PC til gaming (primært). Jeg har tatt utgangspunkt i denne.

Jeg tenkte å gjøre noen konfigurasjoner:

-oppgradere prosessor til i5-2500k

-skifte grafikkort til: Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.1, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 775MHz, Lite-Retail

-endre harddisk til: Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

Etter det jeg har sett i diverse tråder, er det ganske standard å gå for i5-2500k og Samsung harddisk. Jeg ser at noen anbefaler SDD-harddisk i tillegg, men jeg tror jeg avventer litt med det.

Endring av grafikkort, baserer jeg på dette. Det ser ut til at HD 6850 er betydelig bedre enn GTX 550ti, og kun litt dårligere enn GTX 560ti (som er mye dyrere).

I første omgang, er det Starcraft II og WoW som jeg tenker å spille mest. Muligens Diablo 3 når det kommer ut. Er oppsettet mitt bra nok for dette formålet? Er det noen andre deler jeg bør endre? Holder PSU-en (500 W)?

Jeg hadde tenkt å følge med på timessalget i kveld. Er det noe spesielt jeg bør være på utkikk etter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...