Trøndern1 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 heisann lurer på om det er noen som vet hvorfor det tar så lang tid å tolle en pakke fra usa. fikk brev om at de måtte ha godkjennelse av meg for å åpne å se hva det var som var i pakken, det er 2subwoofere. har sendt det inn, å det er mottatt. det er nå 14dager siden den ankom oslo. er vell bare jeg som er utålmodig, men kanskje det er noen som har erfaring med det? :)takk på forhånd! når jeg sporer pakken nå står det bare : ikke klart til fortolling. 29.09.2011 10:40 Sendingen lagt til fortolling av Posten. 26.09.2011 12:18 Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret. 16.09.2011 15:11 Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves 16.09.2011 14:29 Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Den pakken vert nok liggande og om du ikkje får sendt inn kopi av ein legitimasjon med fødselsnummeret ditt. Tollvesenet vil ha dette for å sjekka litt ymse dei har rutiner for, til dømes om fakturaen som ligg i pakken stemmer med kva du faktisk har handla for ut frå kortnytsla di. Utan slik kopi KAN han ikkje tollhandsamast, og etter tre veker går han i retur. Hugs og at du må ut med nokre tikroner pr dag for lagringa ut over ei veke, så berre få kopein på plass snarast. Lenke til kommentar
Trøndern1 Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 takk for raskt svar dette ble sendt inn for ca10 dager siden, derfor seg undrer på hvorfor det ikke skjer noe Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 takk for raskt svar dette ble sendt inn for ca10 dager siden, derfor seg undrer på hvorfor det ikke skjer noe Står status slik framleis om kopi av ID vart sendt for ti dagar sidan, kan det tyda på at ting er kome bort (så skjekk her), men det kan og vera noko så prosaisk som arbeidspress, eller at tollvesenet ventar på andre - til dømes ei kontoutskrift frå banken din. Reint praktisk: Er det tollvesenet sitt arbeidspress som er grunnen, vert det sjølvsagt ikkje rekna lagerleige. Det reknar ein berre om det andre som ikkje leverer i tide det tollvesenet spør etter. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Det er vel strengt tatt Posten som tar seg av fortollinga, ikke Tollvesenet. Jeg villle ringt til Posten. Da jeg fikk denne (kommer første gang man skal importere noe som er momsbelagt) skrev jeg under på papiret fra Posten om at de kunne fortolle sendingen (og fremtidige sendinger), og sendte de kvittering - begge via mail. Det gikk forholdvis kjapt. Posten gjør dog veldig mye rart, de klarte f.eks. å legge dobbel moms på den aktuelle pakka mi, og dermed høyere fortollingsgebyr siden prisen plutselig hoppa over tuenlappen. Fikk dog reundert momsen av Tollvesenet. Å komme noen vei med Postens "kundeservice" kan du imidlertid bare glemme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå