Gå til innhold

[Løst] Problem mellom Jensen Airlink 59300 og Thomson DCM475 (Canal Digital)


freber

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå prøvd alt jeg kommer på. Jeg får ikke stabilt nett på routeren.

 

Har lagt ukrysset og krysset cat5 mellom modemet og routeren. Reset av begge, reset av pc. osv. Det funker ikke.

Noen ganger virker nettet helt fint på bærbaren (en Dell) via trådløst med ukrysset cat5 mellom modem og router. På stasjonæren har jeg en D-link DWA 160 A2G USB-adapter som funker helt fint på nettverket til huseieren (han har en Nextgentel router).

Nettet forsvinner helt eller delvis (funker noen ganger på bærbaren) om jeg kobler til stasjonæren. Tenkte da at det var USB-saken sin feil. Avinstallerte da og koblet til direkte med kabel på routeren. Da forsvant nettet helt på bærbaren (som var tilkoblet via trådløst). Nettet virket i kanskje 5 minutter på stasjonæren før det forsvant der også.

 

Når jeg kobler bærbar direkte til modem fungerer det helt fint.

 

 

Jeg har sikkert prøvd mange andre løsninger, men er for sliten og drittlei av hele opplegget til å huske alt.

 

 

ALLE ideer eller mulige løsninger mottas med takk.

Canal Digital er eneste nettmulighet i min hybel, desverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei!

Oppdatering.

 

 

Jeg fikk et lite siste innfall her og sjekket ipconfig nok en gang.

Da la jeg merke til at hamachi får tildelt sin egen ip ellerno (er jo et eget virtuelt nettverk). Det er avslått og skal ikke virke inn på nettverket da, eller?

Lenke til kommentar

Hamanachi lager vel en kunstig adresse om jeg ikke husker feil.

 

Du har forsåvidt rett i at tipset om å slå av eller resette modem, ikke vil hjelpe dersom du har kontakt med internett med router.

 

Har du koblet kabelen fra modem i internettporten (WAN) på routeren?

Hvis det faller ut både kablet og trådløst, så ville jeg mistenke router først.

 

Når nettet faller ut, så prøv å logge deg inn på routeren.

Eks: http://192.168.1.1

Lenke til kommentar

AL59300 + Canal Digital (CD) skal fungere fint. Anbefaler du gjør følgende:

 

Nullstill ruteren ved å trykke inn RESET/WPS knappen og hold den inne til PWR lampen begynner å blinke.

Koble så kabel fra CD modem inn på WAN porten til AL59300.

Koble fra og til strømmen på Canal Digital modemet.

Sett så ruteren opp på følgende måte:

 

Koble PCen til Jensen ruteren med en nettverkskabel i port 1,2,3 eller 4.

1. Logg på ruteren med http://192.168.0.1 (Trykk på linken)

2. Brukernavn = admin

3. Passord = 1234

 

** Endre krypteringskoden **

4. Trykk Advanced settings -> Wireless -> Security settings

5. Encryption = WPA pre-shared key

6. WPA Unique Cipher Suite = WPA2 Mixed

7. Pre-Shared key format = Passphrase

8. I Pre-shared key feltet skal du nå skrive inn koden du ønsker å bruke. Koden må være på mellom 8 og 63 tegn.

9. Trykk Apply + Continue

 

** Endre nettverksnavn **

10. Trykk Advanced Settings -> Wireless -> Basic Settings

11. Endre SSID til det du ønsker å kalle nettverket ditt. F. eks. mittnettverk. Unngå å bruke mellomrom eller spesialtegn i navnet.

12. Trykk Apply + Apply

 

Nå kan du koble fra kabel mellom PC og ruteren, og så koble til det nye nettverket med det nye passordet.

 

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

 

Glemte en ting her.

Om problemet er ustabilt nett, så anbefales det å endre kanalen ruteren sender på.

Det gjør du slik:

 

1. Logg på ruteren med http://192.168.0.1

2. Brukernavn = admin

3. Passord = 1234

4. Trykk Advanced settings -> Wireless -> Basic.

I denne menyen finner du et valg som heter Channel.

Endre kanalen og trykk Apply + Apply Se om det blir noe bedre stabilitet og prøv deg gjerne fram med flere kanaler til du finner den som passer best.

 

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar

Okei folkens. Problemet er løst.

 

Prøvde det jeg fikk av råd, men til liten nytte. Bestemte meg for å slå av Hamachi, men IP'en var der fortsatt så avinstallerte det.

 

Da forsvant alle problemer, merkelig nok. Har aldri opplevd noe lignende før, men nå får alle andre vite at Hamachi (og lignende programmer sikkert)kan skape slike problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...