tNy Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hei, skal kjøpe meg sykkel iløpet av vinteren. Valget står mellom Susuzki GSX-r 600, Yamaha R6 eller Honda CBR 600 RR. Blir vel 2008 mod. Noen som har erfaring med noen av disse? Eller noen tips. Er også første sykkelen, men regner med at det ikke er så voldsom forskjell.. På forhånd takk Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Av personlig erfaring vet jeg Honda er et sikkert valg mtp driftsikkerhet. R6 sitter man ganske trangt på hvis du er 185+. Uansett sykkel du velger, prøv dem ut først! Ingen av oss kan fortelle hva du trives med, foruten egne erfaringer. Alle syklene er knallgode kandidater, sammen med Kawasaki, som jeg personlig også hadde kikka litt på. Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 er det første sykkelen din? Hvis ja ville jeg vært litt forsiktig med å starte med en 600cc racing. hvis nei så hadde jeg gått for kawi zx6en om du skal ha 600rr. GSX og Honda sykklene er ganske dyre å ha og å kjøpe. Innmari gode sykler og pene for all del, kunne gjerne tenkt meg en av begge sjøl :!: men rent økonomisk ligger de et par hakk over yamaha og kawi. r6en til en kompis gikk litt raskt i stykker men mulig (veldig) at det var pga hannes dårlige vedlikehold. Nå var det en eldre modell også. ellers kan de være trang ja. Synes zx6en jeg kjørte var helt fabelaktig. Innmari lettkjørt og flott sykkel med en gang du venner deg til han. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Heisann, kan få litt innspill fra en som driver med roadracing og i tillegg jobber som racing mekaniker. Har kjørt en R6 2006mod de to siste åra, veldig artig sykkel som liker og bli piska. Har byttet til en 2008mod mest pga chassi og motor forrandringene som kom. Ramma har blitt litt mykere ved styrekrona og motoren har fått litt effekt lengre ned på registere en 06'n. Kommer med 10nm 1500rpm tidligere. Noe som hjelper veldig i utgangen på lange svinger. R6'n er lagd veldig nervøs. Så det og kjøpe en uten styredemper er ikke og anbefale, uansett om det er til gate bruk. Den er også den høyeste sal høyden av GSX'n og CBR'n. Kan heller ikke si jeg føler at den er trang på noen måte da jeg er nesten 1.90 høy. Dessverre så er R6'n ett banemonster, men ikke like go på gata. Mest pga motoren som har all effekt over 10.000rpm. CBR600RR er egentlig en ypperlig gatesykkel og en god racer. Motoren har greit med effekt, mye moment langt nede i registere og er veldig lettkjørt. Er det en sykkel jeg ville anbefalt til en nybegynner innenfor R sykler så er det nettopp denne. Motoren er nesten skuddsikker, den er også ganske grei og skru på så fort du får av kåpene. Sitteplassen er dog litt trangere en på R6'n men ellers så er det en veldig god sykkel. GSX-R600 kan jeg egentlig ikke komme på noen grund til og eie annet en om du er fan av suzuki. Motoren er slapp, chassi er midt på to og bremsa er som treklosser etter litt hard kjøring. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Gikk ifra Japansk til Italiensk for 2011 sesongen, og kan anbefale det Endret 17. februar 2012 av Dani46 Lenke til kommentar
tNy Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Da ble det en R6, 2009 mod Lenke til kommentar
Locci Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Kos deg! Er kjempe artig sykkel. Bare si ifra om det er noe du lurer på ang dem. Og er det ikke styredemper på den så få deg det asap! Fronten er ganske nervøs uten og har litt lett for og få "head shake" uten. Har forresten en del "stæsj" liggende. Som bremseskiver, sato fothvilere og en del annet ymse. http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=152153 Du får hive opp noen bilder av din da Endret 17. februar 2012 av Locci Lenke til kommentar
tNy Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Den er helt original. Den har stått hos forhandler siden 2010, var noe tull med en som egentlig hadde kjøpt den. Så den har ikke vært registrert før nå. Så den har kun rullet 265km på prøveskilter. Jeg klarer ikke helt bestemme meg om jeg skal bytte blinklys bak, eller kjøpe lampe med CustomLED med intregert blinklys, redd det vil se "jalla" ut. Så nye blinklys og skiltholder skal jeg få gjort nå med en gang. Har du noen tips til blinkere? Og nei, det er ikke styredemper på den. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Den er helt original. Den har stått hos forhandler siden 2010, var noe tull med en som egentlig hadde kjøpt den. Så den har ikke vært registrert før nå. Så den har kun rullet 265km på prøveskilter. Jeg klarer ikke helt bestemme meg om jeg skal bytte blinklys bak, eller kjøpe lampe med CustomLED med intregert blinklys, redd det vil se "jalla" ut. Så nye blinklys og skiltholder skal jeg få gjort nå med en gang. Har du noen tips til blinkere? Og nei, det er ikke styredemper på den. http://www.tobefast.com/custom-led-yamaha-r6-tail-light-integrated-plug-n-play-2008-2011-pr-5154.html?source=pjn&subid=8832 syns den så bra ut jeg men, den også en god tail tidy så er ræva rydda pent opp. Også kjøper du noen flushmount blinkers forran så ser den mye bedre ut med engang. Lenke til kommentar
droidy Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 [..] CBR600RR er egentlig en ypperlig gatesykkel og en god racer. Motoren har greit med effekt, mye moment langt nede i registere og er veldig lettkjørt. Er det en sykkel jeg ville anbefalt til en nybegynner innenfor R sykler så er det nettopp denne. Motoren er nesten skuddsikker, den er også ganske grei og skru på så fort du får av kåpene. Sitteplassen er dog litt trangere en på R6'n men ellers så er det en veldig god sykkel. GSX-R600 kan jeg egentlig ikke komme på noen grund til og eie annet en om du er fan av suzuki. Motoren er slapp, chassi er midt på to og bremsa er som treklosser etter litt hard kjøring. Kan du utdype litt om dette gjelder like mye for alle modeller? Jeg har snust på både CBR RR, R6 og GSX-R i et år nå, men ikke klart å ta et valg ennå (det haster heller ikke). Og da blir det nok heller nærmere en 2000 modell, enn f.eks. 2010. Jeg er forresten nesten 189 cm høy. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Utifra det jeg har hørt, er R6'n kanskje bedre hvis man er ganske høy...? En av grunnene til at jeg valgte R6 fremfor GSX-R, er vel at omtrent alle på min alder (24) i området kjører GSX-R. Først var jeg vel sikker på at jeg skulle ha gixxer, men likte R6'n bedre når jeg fikk sett litt på de.. Endret 18. februar 2012 av Ziuuung Lenke til kommentar
Locci Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 [..] CBR600RR er egentlig en ypperlig gatesykkel og en god racer. Motoren har greit med effekt, mye moment langt nede i registere og er veldig lettkjørt. Er det en sykkel jeg ville anbefalt til en nybegynner innenfor R sykler så er det nettopp denne. Motoren er nesten skuddsikker, den er også ganske grei og skru på så fort du får av kåpene. Sitteplassen er dog litt trangere en på R6'n men ellers så er det en veldig god sykkel. GSX-R600 kan jeg egentlig ikke komme på noen grund til og eie annet en om du er fan av suzuki. Motoren er slapp, chassi er midt på to og bremsa er som treklosser etter litt hard kjøring. Kan du utdype litt om dette gjelder like mye for alle modeller? Jeg har snust på både CBR RR, R6 og GSX-R i et år nå, men ikke klart å ta et valg ennå (det haster heller ikke). Og da blir det nok heller nærmere en 2000 modell, enn f.eks. 2010. Jeg er forresten nesten 189 cm høy. Pre 2007 er ikke CBR'n så bra. Mye tyngre og mere tung kjørt, motoren har noe av samme karakterstikken men ikke like effektsterk. Den er egentlig en mellomting mellom GSX-r og R6, litt snillere en R6'n men sterkere en GSX-R'n GSX-n kniva en del med R6'n tidligere når det kom til all round ytelse. 2001 var Suzuki først ute med injection mens Yamaha kjørte med gassere til 2003. Suzuki har alltid slitt med at bremsene fader ved hardt bruk "bane kjøring". Kjørte selv en 2001 mod tidligere, var grei første sykkel men merka stooor forskjell når jeg gikk over til R6 06. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå