Tjernshaugen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 - Jaktstart - Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Et bilde med fart og action i! Bra panorering! ble den middagsmat? rådyr er jo nydelig :=) Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Herlig..her oser det liv i form av bevegelsen.Var det tilsiktet? Uansett blink;) Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Virkelig blinkskudd dette - stilig!! Lenke til kommentar
Jan-Vidar Bakker Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ikke værst dette. Liker panorering selv. Nå regner jeg ikke med at panorering var helt bevisst denne gang siden dette er et villt dyr. Men jeg kunne tenke meg en lukkertid som var enda lengre ned mot 1/125 for å blure ut bakgrunn enda mer. Syns du treffer godt med fokus på hode som jo er det viktigste på slike bilder. Veldig bra jobba:) Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Et bilde med fart og action i! Bra panorering! ble den middagsmat? rådyr er jo nydelig :=) Takker for det, rådyr er veldig godt - men akkurat de jeg har som modeller befinner seg på et fristed, ellers er det full jakt på de tilgrensede eiendommene - det ser det ut som om disse dyra er fullstendig klar over hvor det er trygt å gå Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Herlig..her oser det liv i form av bevegelsen.Var det tilsiktet? Uansett blink;) Takker for det, Jan Erik, jeg visste den ville komme akkurat der, men hadde lite å gå på - så mye flaks Virkelig blinkskudd dette - stilig!! Mange takk, Torhild Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Ikke værst dette. Liker panorering selv. Nå regner jeg ikke med at panorering var helt bevisst denne gang siden dette er et villt dyr. Men jeg kunne tenke meg en lukkertid som var enda lengre ned mot 1/125 for å blure ut bakgrunn enda mer. Syns du treffer godt med fokus på hode som jo er det viktigste på slike bilder. Veldig bra jobba:) Mange takk for kommentaren, Jan- Vidar Bildet er tatt på en plass hvor jeg har observert disse dyrene over en lengre tid, så når geita kom først så visste jeg at kalvene ville komme rett etter omtrent på samme sted. Problemet her er at de kommer ut fra et buskas rett utenfor venstre bildekant, og i fartsretningen rett utenfor høyre bildekant står det en bygning som ødelegger bakgrunnen. Det er derfor umulig å få til en panorering hvor man kan følge på med en glidende bevegelse, på den korte strekka blir det bare mer et lite rykk. Ellers er det bare tittelen som er dramatisk her, kalven jumper bare ned fra svaberget for å fortsette med beitingen litt sammen med resten av familien litt lenger bort. Brukte blenderprioritet og håpet på det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg