SG_93 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Pc,en sluttet plutselig å virke her om dagen og har nettop fått vite at den må leveres inn på rep. siden jeg ikke har garanti men har tatt godt vare på den lurte jeg på om jeg kan bruke min reklamasjonsrett? siden en pc er laget for å vare mer en ett år Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 En datamaskin kjøpt som en privatperson har fem års reklamasjonsfrist. Dette betyr at du kan reklamere på mangler i henhold til forbrukerkjøpsloven i hele femårsperioden, så lenge det gjøres innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget(eller burde vært oppdaget). Så, spørsmålet blir om dette faktisk er en mangel eller om det kan skyldes feil bruk eller skyldes en ytre påvirkning. Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 (endret) jeg mener at jeg har brukt datamaskinen bra har ikke mistet den i gulvet en eneste gang men hvordan går jeg fram med reklamasjonsrett? P.S er det for sent etter de har fått datamaskinen inn og funnet ut feilen eller må jeg ut med reklamasjonsrett med en gang? Endret 29. september 2011 av SG_93 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Du har allerede gått frem Eller mener du at du vil heve kjøpet, altså få tilbake pengene? Det kan du i så fall ikke før samme feil har oppstått tre ganger. Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 så jeg må betale for en skade som sansyneligvis er en produksjons feil? håper skaden ikke er for stor da Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Er skaden en produksjonsfeil så er det en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven, og de skal reparere mangelen gratis for deg. Men, om samme mangel oppstår tre ganger har du muligheter til å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 så jeg må betale for en skade som sansyneligvis er en produksjons feil? håper skaden ikke er for stor da Nei, hvis det er en produksjonsfeil så slår reklamasjonsretten inn og feilen skal rettes gratis for deg, slik nomore skriver. Har butikken sagt noe om at du må betale for reparasjonen? Det kan de ikke gjøre med mindre verkstedet kan dokumentere at feilen ikke skyldes produksjonsfeil. Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 de har ikke sagt noe om det enda nei så jeg får håpe jeg får slått igjennom min påstand om at dette er demmers feil skjønner nå at jeg skulle ha følt med bedre i timene fra ungdomskolen om når vi hadde om reklamasjonsrett :!: Lenke til kommentar
Makky Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hva sluttet å virke, selve maskinen eller operativsystemet? Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Maskinen slo seg plutselig av og når jeg skulle slå den på igjen kom Acer logoen og etter det blinket det bare en liten strek opp i venstre gjørne har snakket med acer fikk med beskjed om å ta en recovery å det har jeg gjort uten at det forandret noe så jeg ble fortalt at da var det noe inne i maskinen som var ødelagt og det vil jeg få videre beskjed om når den er innlevert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå