Rusher Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg har liggende ett komplett Waterchill sett til både CPU-GPU og NB. Blokka til CPU må byttes ut siden den er til Socket 478, og jeg har AM3. Såvidt jeg ser det, så kan det være en ide og bytte ut niplene slik at jeg kan bruke andre slanger. Kan noen gi meg noen tips? Det jeg anser som brukbart er NB og GPU blokk. Radiator og muligens pumpa med tank? Hva trenger jeg? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Waterchill slangene er bare 8mm innerdiameter, så det er som du sier lurt å bytte nipler til noe større. Er det en Hydor L20 eller L30 punpe du har? Jeg har hatt flere av disse pumpene, der nesten samtlige har kapitulert med tiden. Jeg vil anbefale at du bytter ut pumpa til noe bedre. Se etter sprekker i plexiglasset som brukes på blokkene, før du vurderer å bruke dem igjen. Mine blokker sprakk etter lang tids bruk, og lekket vann ut i PCen min. Lykke til! Francis Endret 29. september 2011 av :Francis: Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Det er ei hydor L20 pumpe ja, så den skal jeg bytte ut. Når jeg tenker meg ut skrangla den når jeg demonterte den Hvordan gjengedimensjon er det jeg trenger til blokkene og radiatoren? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg bruker slange med 8mm id, siden første prosjektet var i et midi tower med tight fit. Hvis du bruker Tygon slange kan den bøyes mere enn du sannsynligvis trenger uten å kollapse. Så du må ikke skifte til slange med større diameter, er vel en smaksak. Kan slenge med en E-bay link til en Tygon med 8mm id Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå