Nilsen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Fersk rapport viser stor nedgang i ulovlig musikknedlastning. Mindre pirater takket være Spotify Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Kan vel også si meg helt enig her. Etter at spotify ble såpass bra og billig som det er har jeg knapt lastet ned noe musikk. Det er dog en del nedlastinger fremdeles da jeg hører en god del på japansk musikk som ikke spotify har noe av (så godt som i allefall). Hadde gladlig betalt enda litt mer i måneden for et betydelig større musikkutvalg. Håper bare snart Spotify kommer med en betydelig bedre søkefunksjon, for den de har nå er en av de mest udugelige søkemotorene jeg har vært borti. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Vell jeg har ikke utvidet kolleksjonen min på en god stund, men det jeg vil ha har ikke Spotify så de får ingenting. Og Facebook kravet deres er jeg heller ikke med på. Lenke til kommentar
MightyTor Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Høres jo meget bra ut det, ikke sant? =) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Har nesten ikke lastet ned en mp3 på snart 2 år med Spotify premium. Det eneste jeg har anskaffet meg er litt metallica og acdc. Ellers er det "meste" av det jeg selv er interessert i tilgjengelig. Lenke til kommentar
bolleboi Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 har ikke lastet ned én sang etter jeg skaffet meg spotify.. viser vel at poenget er tilgjengelighet! 2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Er musikkbransjen jublende glade for dette? Betyr dette økte inntekter for musikkbransjen, eller stjeler Spotify også andeler fra det lovlige musikksalget? Som det har blitt sagt så uendelig mange ganger før: ulovlig nedlasting tilsvarende en markedsverdi på x antall kroner betyr ikke nødvendigvis x antall kroner i tapt fortjeneste. Om man kjøper en piratkopiert Rolex-klokke betyr ikke det at man nødvendigvis hadde kjøpt den ekte modellen om den piratkopierte ikke hadde eksistert. Mindre piratkopiering høres jo fint ut på papiret - da blir musikkbransjen fornøyd, og kutter ut DRM og andre tåpelige påfunn. Imidlertid er altså ikke mindre piratkopiering nødvendigvis ekvivalent med høyere fortjeneste, og da opplever vi fort at musikkbransjehylekoret trår til med enda verre forbrukerfiendtlige virkemidler enn de tidligere har forsøkt seg med. Endret 29. september 2011 av srbz 2 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Er musikkbransjen jublende glade for dette? Betyr dette økte inntekter for musikkbransjen, eller stjeler Spotify også andeler fra det lovlige musikksalget? Som det har blitt sagt så uendelig mange ganger før: ulovlig nedlasting tilsvarende en markedsverdi på x antall kroner betyr ikke nødvendigvis x antall kroner i tapt fortjeneste. Om man kjøper en piratkopiert Rolex-klokke betyr ikke det at man nødvendigvis hadde kjøpt den ekte modellen om den piratkopierte ikke hadde eksistert. Mindre piratkopiering høres jo fint ut på papiret - da blir musikkbransjen fornøyd, og kutter ut DRM og andre tåpelige påfunn. Imidlertid er altså ikke mindre piratkopiering nødvendigvis ekvivalent med høyere fortjeneste, og da opplever vi fort at mursikkbransjehylekoret trår til med enda verre forbrukerfiendtlige virkemidler enn de tidligere har forsøkt seg med. Jeg kan fort vekk forestille meg at Spotify er en større trussel for musikkbransjen enn piratkopiering... Endret 29. september 2011 av Langdon Lenke til kommentar
Rabbithole Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Spotify FTW. Bare vi får en tilsvarende bra løsning for streaming av film, ala netflix, tilgjengeligt her i landet så vil det bli enda mindre ulovlige nedlastinger Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg kan fort vekk forestille meg at Spotify er en større trussel for musikkbransjen enn piratkopiering... For hvilken del av musikkbransjen? Artister som ønsker å nå ut til massene bør ihvertfall i utgangspunktet ikke oppfatte det som en trussel. AtW Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Påtide vi fikk en slik rapport. Selv har jeg ikke lastet ned 1 sang etter jeg fikk spotify. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Spotify FTW. Bare vi får en tilsvarende bra løsning for streaming av film, ala netflix, tilgjengeligt her i landet så vil det bli enda mindre ulovlige nedlastinger Tja, vi har jo www.voddler.com, men de har ikke det beste utvalget av (gratis)filmer. Selvsagt, du kan jo leie en film for noen kroner. Utvalg: 2145 movies, 1204 series, 209 documentaries Lenke til kommentar
Licht Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Mindre pirater takket være Spotify Ser ingenting i artikkelen som stadfestar at det å lytte til musikk på Spotify hemmar vekst. 1 Lenke til kommentar
Timster Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Mindre pirater takket være Spotify Ser ingenting i artikkelen som stadfestar at det å lytte til musikk på Spotify hemmar vekst. Spotify er bare for de voksne, dermed er det bare barn som må være pirater;) 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Laster ned svært lite musikk etter at Spotify Premium ble anskaffet. Har hatt det siden det kom på markedet, og er lykkelig med det. Eneste problemet, og irritasjonsmomentet, er sanger og album som blir borte. Men søker man dem opp igjen finner man dem som regel igjen, bare under et "annet" album. Det er noe de burde rydde opp i. En sang kan være tilgjengelig i mitt land, mens akkurat samme sang (men i et annet album) ikke er tilgjengelig. Irriterende. Ellers er det endel artister som ikke er i katalogen dems, de lastes ned hvis jeg absolutt vil høre på dem. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jepp, jeg har ikke lastet ned musikk siden Spotify ble lansert. Ikke overraskende, egentlig. Det er dette som er fremtiden. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Kjøper faktisk mer musikk etter at Spotify kom. Kjekt å høre på nytt materiale via Spotify, og kjøpe det fysisk etterpå Lenke til kommentar
Polarmullah Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Dette er jo faktisk helt strykende logisk; i motsetning til hva plateselskaper og andre interesseorganisasjoner for den slags så alt for hardt prøver og innbille folk, blir ikke ting lastet ned utelukkende fordi det er gratis. Feilen ligger utelukkende i forretningsmodellen de fører nå, og tankegangen bak den Få til et tilbud som er like enkelt og med like stort mangfold som "piratvare", så vil de se at pengene de hyler som noen treåringer om plutselig på magisk vis vil finne veien tilbake til de Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg setter mine to cent på at de velger å oppjustere ratene Spotify betaler per avspilling, slik at det blir dyrere for sluttbrukeren. Da vil brukerne fort migrere tilbake til TPB, Limewire eller hva som enn måtte være "in" blant piratene, og gamle tilstander normaliseres. Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Jeg har boikottet Spotify etter at de klusset til reklameabonnementet. Nå bruker jeg Grooveshark, synes at det på mange områder er minst like bra i tillegg til at det har et stort mangfold av låter tilgjengelig (i motsetting til...). Jeg synes også ideen og initiativet bak Grooveshark er utrolig bra. ESS Endret 29. september 2011 av ESS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå