Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Folkens...

Jeg har laget et program som bruker WEBCAM for å ta snapshots av personer, til bruk i resepsjonen på et treningssenter. Nå har kunden flyttet sin løsning inn i et CITRIX miljø og dermed blir det litt vanskelig å ta bilder, siden kameraet er koblet på lokal maskin - eller blir det det? Noen som har noe erfaring rundt dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Generelt:

Det er da ikke vanskelig å lage sin egen "Tv stasjon" i 2011.

Google eksakt ("søkestreng her") og fritt som vist nedenfor:

ip camera systems

ip camera software

Går det ikke an å strekke ledninger eller gå for en trådløs overføring av videobilder til datamaskinen som så overfører dem til (intra)nettet eller

Jeg har laget et program som bruker WEBCAM for å ta snapshots av personer, til bruk i resepsjonen på et treningssenter.

som jeg forstår er det du ønsker???

Med Ip kamera systemer kan man overføre bilder i real tid (kvalitet avhenger av hastighet på et eventuelt (intra)nett) fra en Ip (datamaskinene som videreformidler bildene fra kameraet til) n andre Ip'er som selvsagt kan projiseres opp på en Tv skjerm eller en storskjerm om det er ønskelig.

Spesielt:

WEB kamera over RDP http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_Desktop_Protocol kjenner jeg ikke, men kan det kombineres med Ip (intranett) kamera systemer som nevnt ovenfor.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det går. Et IP kamera er vanskelig å styre fra software. Progrtamvaren går på Citrix og dermed IKKE i LAN. Citrix er gjenre over WAN endten direkte eller via VPN. Ser lite eller ingen muligheter til å bruke IP Web Cam til dette. I Settings på klienten til en RDP man kan jo overføre USB, men jeg vet ikke om WEB CAM er noe som funker over dette sånn uten videre..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I Settings på klienten til en RDP man kan jo overføre USB, men jeg vet ikke om WEB CAM er noe som funker over dette sånn uten videre..

Jeg tenkte på det da jeg skrev min post.

Lenke til kommentar

tja, må jo testes, men ellers så fant jeg en artikkel som sa følgende:

Q: How can I connect to my local scanner or digital camera in a TS session?

Last modified: August 29, 2010

A: That depends on both the client and the server OS.

Windows rdp version 6 has native support for redirection of Windows Portable Devices – this includes media players based on the Media Transfer Protocol (MTP) and digital cameras based on the Picture Transfer Protocol (PTP). It does not support scanner redirection.

A requirement for PnP device redirection is that you are running Vista Enterprise or Vista Ultimate on the client and are connecting to a Vista or Windows 2008 remote computer.

Windows rdp version 5 does not support redirection of scanners or digital cameras. This is documented here:

931946 - The "From Camera or Scanner" menu option is unavailable in Office XP and Office 2003 programs during a terminal server session

So if you need scanner redirection, and/or your server is running Windows 2003, you will need some 3rd party software.

Citrix Presentation Server 4.0 and XenApp provide TWAIN support; redirection of local scanners and USB attached digital cameras are supported. If you want to use a scanner connected to a thin client, make sure that the thin client runs XP embedded. You need XPe because you need to install the scanner driver on the client.

See also: CTX107411 - Troubleshooting TWAIN Redirection with XenApp

Other solutions are based on sharing the scanner on the network. This can be done with a number of 3rd party utilities:

RemoteScan - lets you share any kind of TWAIN scanner (SCSI / USB / Firewire, etc.)

LWP DokScan for RDP

Some scanner models include network scanner sharing, and are accessible by terminal server users.

Other devices, such as keyboards and printers, work perfectly well when connected to a local USB port, thanks to Device Level redirection. For an explanation of Device versus Port Level redirection, see Citrix KB article CTX816193 - USB Support in MetaFrame Products.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Venter spent på hva du kom frem til.

Jeg har også laget en under oppslagstavle (kaller det det siden forumet er stengt for posting - har ikke tid til å moderere dette) på min oppslagstavle om dette:

Imagination over Ip

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tror ikke det går. Et IP kamera er vanskelig å styre fra software. Progrtamvaren går på Citrix og dermed IKKE i LAN. Citrix er gjenre over WAN endten direkte eller via VPN. Ser lite eller ingen muligheter til å bruke IP Web Cam til dette. I Settings på klienten til en RDP man kan jo overføre USB, men jeg vet ikke om WEB CAM er noe som funker over dette sånn uten videre..

Kommer jo ann på om du får SDK til kamera. OEM løsninger har som regel mye bedre SDK enn consumer løsninger.

Citrix lar deg jo mappe disker, så kanskje en liten sak på klienten som lagrer webcam bildet på disk, og så henter appen på Citrix dette opp. Vi gjør noe ligende i ERP softwaren vår ved importering av filer, dog ikke automatisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...