Gjorken Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Hei. Kan begynne med litt info om nettverket. Har LOS bynett/ homebase tv og telefoni. Alt er i samme modem. Internettet og telefonen går så videre til en SPA2102 ruter, og det er der jeg har problemer. Frem til igår funket telefonen helt fint, men internettet var ustabilt og jeg ble disconecta på spill som cs og battlefield hvert 5-10 min (ikke på spill som LOL, dota, WoW etc.). Igår gikk jeg inn på settingsene til spa2102 og satt den fra NAT til bridge Mode. Da funka nettet fint, men telefonen fikk jeg ikke kontakt med. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få løst problemet? Og hvorfor det bare er noen spill som blir disconecta og ikke alle... - skype har jeg også problemer med. Samme probelm. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det er riktig SPA-2102 har NAT-funksjon, men hovedsaklig er dette et VoIP-adapter. Litt ukjent med LOS-modemene, men om du har mulighet, så ikke koble pc bak adapteret. Gjør gjerne følgende fra telefonen (som er tilkoblet SPA-2102) - Ring **** (4 stjerner) - Når du er kommet til IVR-menyen tast 73738#1 - Factory reset (også kjent som Master Reset) Adapteret blir da tilbakestilt, se om det blir noen bedring. Hvis ikke kan du bridge adapteret, enten ved å logge inn eller ved å ringe IVR (****) - Tast da 201#1#1 (adapter restarter seg etter ca.10sek) Merk at når adapter har NAT aktivert er det 10mbit i WAN/LAN-portene, men ved bridge er det 100mbit. Lenke til kommentar
Gjorken Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Det er riktig SPA-2102 har NAT-funksjon, men hovedsaklig er dette et VoIP-adapter. Litt ukjent med LOS-modemene, men om du har mulighet, så ikke koble pc bak adapteret. Har bare en utgang til internet og telefon fra modemet, er det mulig å dele disse med en vanlig deler eller må man ha noe spesielt i og med at det er rett ut fra modemet, og siden det er både telefon og internet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå