Gå til innhold

Redder dagen for Samsung Galaxy S2

Anbefalte innlegg

jeg har/har hatt, nokia n8,iphone, galaxy s2 og htc desire.

de to telefonene som knapt holdt en hel dag var galaxy s2 og htc desire. og det er kun med noen få samtaler, og med datanettverket på, men lite/ingen bruk. galaxyen hoder ikke en hel dag. har prøvd forskjellige rom til den, men den holder ikke likevel. skrur jrg av datanettverk, holder den iallefall 8timer på jobb. men thats it.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min er nå på 6 døgn og 33% igjen.

Da har jeg skjerm på auto, snakket noen samtaler og sendt/mottatt sms'er. (tar opp samtalene også - mulig det også trekker strøm) Overført noen bilder via blåtann og også via Kies Air. Lastet ned 2 program via Wifi og installert disse. Det ene CoPilot og der holdt jeg på med innstillingene en god stund, men uten å slå på GPS. Holdt også på med et annet program jeg ikke fikk til å virke slik jeg ville. Brukte RunKeeper og GPS for å teste noe i noen få min.

Jeg har altså brukt tlf normalt for meg (selvfølgelig ringer jeg når jeg skal ringe og tar tlf når det ringer ... tror ingen har sagt de ikke kan bruke tlf her?) - jeg er ikke en slik som trenger å holde på bare for at jeg kan. Jeg har tilgang til PC så og si hele tiden, så hvorfor bruke tlf? - tlf bruker man når man trenger den er nå min mening - hverken mer eller mindre

Eldste sønn kom hjem til høstferie i går og da fikk han valget mellom S2 og penger som gave. Han prøvde ut min (han ville egentlig skaffe seg HTC) og brukte Wifi og lastet ned litt og surfet mm en god stund før han kom til den slutningen at han går for S2'n.

Jeg prater mye vissvass og poenget mitt er at jeg tror nok jeg denne gangen har brukt tlf endel mer enn forrige gang jeg postet(herlige SGS2 tråden) at jeg var nesten på 7 døgn, så min erfaring er altså at den siste oppdateringen til 2.3.4 hjelper på batteri til en viss grad. Jeg tror dog det hjelper mer for standby enn for aktivitet man gjør med den. Så hvis min tankegang er riktig, så holder den godt i standby, men man trenger mindre strømbruk ved aktivitet - her hadde det muligens hjulpet med å sette den i strømsparing? Det er vel da den klokker ned prosessor og senker ytelse noe - noen som har prøvd denne og som merker dere stor forskjell i ytelse? Er det så mye at det er en ulempe, eller går det greit syns dere? (selv bruker jeg den ikke så ofte og syns jeg har bra nok kapasitet slik det er, men lurer generelt)

post-27338-0-91662100-1317478900_thumb.png

Lenke til kommentar

Jobbet som daglileder hos en av nordens største elektronikk kjeder i nesten fem år, før jeg byttet yrke i sommer, jeg har av den gunnen eiet de fleste smart telefoner de siste årene, samt at mine kollegaer og mine beste venner har hatt slike telefoner. Meg og mine to bestevenner (som bla. jobber i bransjen) anskaffet seg GS2 i sommer og vi er ikke annet enn imponert over batterikapasieten. Ved tungt bruk holder den i rundt to døgn, da snakker vi push e-post, blåtann, Wi-fi, spilling, Youtube, spotify etc.

Ved normal bruk holder telefonen ett sted mellom 3 og 4 døgn, meldinger, samtaler, wi-fi, internett, bilder, facebook og 2-3 timer spotify hver dag. Mine to bestevenner rapporterer samme batteri kapasitet, og sier at GS2 uten tvilt er telefonen de har eiet med best batteri kapasitet. De rapporterer mellom ett og to døgn batteri kapasitet på lignende iPhone, HTC, LG og SE smarttelefoner.

Jeg har ingen grunn til å være subjectiv for Samsung da jeg har fått mine telefoner gratis gjennom jobben, så jeg har ingen personlig investering i disse telefonene. Ut ifra egen erfaring, samt erfaring av mine nærmeste to, arbeids kollegaer, og familie så regjerer GS2 som batterikongen tett etterfulgt av GS1.

Til dere som opplever ett døgn batteri på GS2 ved normal bruk, det virker som det er en feil med deres telefoner. Jeg anbefaler på det sterkeste at dere henviser dere til butikken der dere har handlet de.

• Liker 1
Lenke til kommentar

[..]

Til dere som opplever ett døgn batteri på GS2 ved normal bruk, det virker som det er en feil med deres telefoner. Jeg anbefaler på det sterkeste at dere henviser dere til butikken der dere har handlet de.

Tipper det er like mange brukerfeil, ikke oppdatert SW & ting som dårlig kodede apps, som har skylden for en del av problemene også.

Lenke til kommentar

Min Galaxy S II mister 40% av batteriet i løpet av de 6 timene jeg sover. Føler jeg har prøvd alt. Skrudd av epost, vær-oppdatering wifi og andre ting og selvfølgelig restartet telefonen før jeg legger meg for å være sikker på at noe ikke kjører i bakgrunnen, ingenting hjelper. Problemet oppstod etter oppdateringen til 2.3.4.

Hvis jeg ser på batterigrafen ser jeg at "Aktiv" nesten hele tiden er på, kanskje ca 90% av tiden selv om den ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

Min Galaxy S II mister 40% av batteriet i løpet av de 6 timene jeg sover. Føler jeg har prøvd alt. Skrudd av epost, vær-oppdatering wifi og andre ting og selvfølgelig restartet telefonen før jeg legger meg for å være sikker på at noe ikke kjører i bakgrunnen, ingenting hjelper. Problemet oppstod etter oppdateringen til 2.3.4.

Hvis jeg ser på batterigrafen ser jeg at "Aktiv" nesten hele tiden er på, kanskje ca 90% av tiden selv om den ikke er i bruk.

Da er det definitivt noe feil et sted, min SII vipper såvidt ned noen prosenter når jeg sover.

Jeg er veldig fornøyd med batteriet, og jeg tviler på at det er, isåfall svært få, smarttelefoner med like bra batteri eller bedre der ute. BTW må jeg bare få med at det er ikke en dag siden mai, da jeg fikk telefonen, hvor det ikke imponerer meg hvor fantastisk skjerm, batteri og teknologi de har klart å få puttet inn i en så slank og lett mobil, rett og slett helt herlig :love:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Som sagt over: noe hindrer telefonen fra å gå i sovemodus. Bruk Battery history til å sjekke hva det er. Klikk inn på Other usage og velg Partial wake isteden. Antakelig kommer en ødelagt app høyt opp på listen. Avinstaller den.

Jeg vet det er noe, problemet er å finne ut hva. Ifølge Android er det "Android OS" og "Cellestandby" "Android-System" og "Telefon inaktiv" som deler skylden. Programmet du linker til fungerer tilsynelatende ikke på Galaxy S II. Den dukker ikke opp i market når jeg søker og hvis jeg installerer den fra PCen får jeg Tving lukking umiddelbart etter å ha åpnet appen.

MrLG, Jeg er også veldig imponert over denne telefonen, batteriet opplevde jeg som helt middels helt fram til oppdateringen. Nå er den så vidt brukbar.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...