Gå til innhold

Redder dagen for Samsung Galaxy S2

Anbefalte innlegg

*

Eh, hallo ??? Snakker vi om en mobil fra 1998 her eller ?? Jeg har enda ikke hørt om en moderne mobil som ikke holder EN dag :tease: hehe...

Tok poenget. Men toppmodellene fra 1998 hadde nok bedre batteritid enn dagens toppmodeller. :)

Tja, ikke de mobilene jeg husker fra 1998 iallfall, det var en dags bruk så var det dødt :cry:

En gjennomsnittsmobil idag holder vell ca 3-4 dager... (og ja jeg vet mange sier de holder 6-7 dager men det er ikke ved normal bruk for en smartmobil isåfall, da tyyyner man de på ett minimum så det regner jeg ikke med.... )

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tynet min SGS II nesten opp not 7 døgn, så jeg er megafornøyd med batteriet.

Var oppe i 3 døgn og 68% igjen her. (noen tlf og sms, samt overføring med blåtann og Kies Air, samt litt knoting med et program jeg ikke fikk til å virke slik jeg ville. Men så la jeg inn CoPilot for testing med litt mer og da gikk det ned - er på 5 døgn, 7 timer og 37% igjen. (skjerm på auto) Mulig jeg hadde klart 9 døgn uten å knote med CoPilot på den? :)

Spørs om jeg tester skikkelig snart - kun tlf samtaler og sms - bare på gøy. Så prøve den strømsparings funksjonen - noen som har testet den og merket særlig forskjell? (den kjører vel ned prosessor pluss annet?)

btw: man trenger ikke absolutt bruke smart tlf med de funksjoner den har - poenget for meg er at jeg da har muligheten. Blir litt som grunnen til at jeg kjøpte min første mobil - jeg mente jeg ikke trengte den før jeg en gang fikk motorstopp på en øde vei. Heldigvis fikk jeg start igjen og kom meg til folk. Selv om jeg generelt ikke trengte en mobil (ikke nå heller for den gangs skyld) så hadde det vært j ... greit når man har muligheten og virkelig trenger den. (f.eks jeg ville ha smarttlf for at jeg skal ha muligheten til GPS navigering og se godt på skjermen - ikke for at jeg bruker det til vanlig liksom : )

Endret av kandasa
Lenke til kommentar
Tynet min SGS II nesten opp not 7 døgn, så jeg er megafornøyd med batteriet.

Var oppe i 3 døgn og 68% igjen her. (noen tlf og sms, samt overføring med blåtann og Kies Air, samt litt knoting med et program jeg ikke fikk til å virke slik jeg ville. Men så la jeg inn CoPilot for testing med litt mer og da gikk det ned - er på 5 døgn, 7 timer og 37% igjen. (skjerm på auto) Mulig jeg hadde klart 9 døgn uten å knote med CoPilot på den? :)

Spørs om jeg tester skikkelig snart - kun tlf samtaler og sms - bare på gøy. Så prøve den strømsparings funksjonen - noen som har testet den og merket særlig forskjell? (den kjører vel ned prosessor pluss annet?)

Imponerende :thumbup:

Men som jeg nevnte i innlegget ovenfor er dette ikke "normal" bruk for en smartmobil...

De aller fleste smartmobiler (inkl min egen N8) gir seg ved 3-4 dagers "smartmobil" bruk, sånn er det bare...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

*

Tja, ikke de mobilene jeg husker fra 1998 iallfall, det var en dags bruk så var det dødt :cry:

En gjennomsnittsmobil idag holder vell ca 3-4 dager... (og ja jeg vet mange sier de holder 6-7 dager men det er ikke ved normal bruk for en smartmobil isåfall, da tyyyner man de på ett minimum så det regner jeg ikke med.... )

Hehe, er godt mulig ting ikke var så fantastisk som jeg husker det. ;)

Siden jeg ikke hadde noe bedre og gjøre fant jeg en mini test av Nokia 5110 hos itavisen i 1998, der de målte standbytiden til 8 1/5 dag, og oppgir at snittet er ca 10 dager. Taletiden ligger på omtrent 4 timer. Sier egentlig ingenting om hvordan telefonen virker i praksis, men tallene er vel lavere enn det som er oppgitt på en del av dagens telefoner, Galaxy SII har i følge GSMArena over 600 timer, som gir oss en standby tid på 25 dager, personlig har jeg aldrig sett en Galaxy SII holde ut i 25 dager uansett hva man gjør med den, så ser ut til at hukommelsen din var bedre enn min. :)

kilder itavisen:nokia 5110, gsmarena:galaxy sII

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Galaxy SII har i følge GSMArena over 600 timer, som gir oss en standby tid på 25 dager, personlig har jeg aldrig sett en Galaxy SII holde ut i 25 dager uansett hva man gjør med den [...]

Syns man skal ta utgangspunkt fra produsent av produktet, men sannelig blir jo det ennå mer villedende :S

Batteri Standard Kapasitet 1650 mAh

Taletid Opp til 18,2 timer (GSM) /8,4 timer (3G)

Standby Opp til 710 timer (GSM) / 610 timer (3G)

Mulig jeg klarer å få den til å klare 10-12 dager i sparemodus og 0 bruk, men det er altså 50% av hva de oppgir. Skjønner ikke at de tørr å lure slik og hva er poenget egentlig - det er bedre å love mindre og heller få kunder som får mer enn hva de forventer enn motsatt.

IPhone sier standby er 300timer, så de er bedre på dette området, for det stemmer litt bedre iallefall

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Mitt syn på smarttelefoner og batteri størrelser. Tar da utgangspunkt i SGS2 siden artikkelen omhandler denne telefonen pluss at jeg har SGS 1&2 som har blitt oppgradert med 3200mAh batteri fra Mugen Power.

1650mAh - For folk som ikke bruker telefonen for mye feks. litt facebook, surfer litt på nettet, spiller lite eller ingenting, tar noen korte samtaler og skriver få meldinger. Da kan telefonen vare i flere dager uten å lades.

2000mAh - se 1650mAh :tease: (sorry, men ser ikke vitsen med å kjøpe ett batteri som bare er 350mAh større)

3000-3500mAh - For dem som bruker telefonen mye feks. spiller mye musikk 10 timer+ inkludert streaming fra nettet(Spotify), spiller spill i flere timer eller ringer mye osv. Som regel bør telefonen bare trenge å lades en gang i døgnet.

5000mAh++ (Drømme batteri som jeg har lyst på) Ved ekstrem bruk bør den klare å holde hele dagen ellers med mye bruk ca. 2 dager.

Her er mitt forbruk av strøm den 29/9-11.

Android version 2.3.4

post-217605-0-34158900-1317349230_thumb.png

Jobber skift denne uka, begynner 15:00 og slutter 00:25.

15:00-22:00 +- Spotify med streaming + lese litt på nettet i pausene.

22:10-00:25 +- droidsound streaming av deilig :ph34r: C-64 musikk :love:

00:25-01:20 ikke bruk av telefonen.

01:20-02:00 Spiller et spill. (Deadly Dungeons)

02:00-03:53 For det meste så er telefonen ikke i bruk.

PS! dette er mine meninger og er ikke vitenskapelig bevist på noen måter.

Lenke til kommentar

Hm.. ser ikke problemet, om man har lader å stikkkontakt...

Nei problemet dukker først opp når man ikke har lader og stikkkontakt tilgjengelig. ;)

Syntes heller ikke det er noe stort problem og lade en gang om dagen, men skjønner ikke hvorfor produsentene oppgir en batteritid som ikke har noen sammenheng med virkligheten og gjøre.

Lenke til kommentar

Hm.. ser ikke problemet, om man har lader å stikkkontakt...

Nei problemet dukker først opp når man ikke har lader og stikkkontakt tilgjengelig. ;)

Syntes heller ikke det er noe stort problem og lade en gang om dagen, men skjønner ikke hvorfor produsentene oppgir en batteritid som ikke har noen sammenheng med virkligheten og gjøre.

Helt enig,men sånn er det jo med mye..feks biler..en golf tar 7,9 sek 0-100 på papiret.om man får det til selv er noe annet..bare eks veit ikke hvor lang tid det tar:)

Lenke til kommentar
Helt enig,men sånn er det jo med mye..feks biler..en golf tar 7,9 sek 0-100 på papiret.om man får det til selv er noe annet..bare eks veit ikke hvor lang tid det tar:)

De oppgir hva de selv har testet det til på testbane. Man kan klare å komme under denne tiden selv i enkelte tilfeller. Problemet er når de utgir halve av denne tiden, altså 0 - 100 på 3,9 sek. Noe som er helt urealistisk og bare en drøm som i dette eksempelet - det er jo rett og slett en bløff og bevist luring av kundene.

Lenke til kommentar

Syns det er mange som "skryter på" SGS2 mye batteri tid på original batteriet....

Både min og de andre jeg kjenner til som har denne telefonen har kommet til følgende konklusjon ang. batteri tid.

Ved aktiv bruk. Ca 12-20 timer. Med aktiv bruk mener jeg normal bruk for en smart telefon.

Altså, surfing, ringing, mail, litt spill/prog. Wifi/3G på hele tiden for å få inn mail osv.

Ved "standby" varierer det en del, men om man i det hele tatt bruker telefonen så er min erfaring ca 2 døgn. Man kan selvfølgelig slå av "alt" og la være å ringe, men hva skal man med en smart tlf om man ikke kan surfe, ikke være på med wifi/3G, ikke hente mail osv.

Så når folk sier 5-6 døgn ser jeg på det som en "tullemåling"

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Joda ingen tvil om att man klemme lang tid utav en mobil med lite bruk osv... Det hagler jo inn med eksempler på 7-8 døgn osv, men for meg er dette ganske ubrukelig mht. til en smartmobil som faktisk skal brukes som en ja, smartmobil ;)

Derfor pleier jeg heller å si att 3-4 dager er mer korrekt tid, jeg lader min ca 2 ganger i uken ved normal bruk og tror de fleste andre vil ha det også, iallfall ikke noe sjeldnere enn det :)

Lenke til kommentar
Ved "standby" varierer det en del, men om man i det hele tatt bruker telefonen så er min erfaring ca 2 døgn. Man kan selvfølgelig slå av "alt" og la være å ringe, men hva skal man med en smart tlf om man ikke kan surfe, ikke være på med wifi/3G, ikke hente mail osv.

Så når folk sier 5-6 døgn ser jeg på det som en "tullemåling"

Som jeg sa tidligere. Første tlf jeg kjøpte var fordi jeg stoppet på en øde strekning. Jeg mente jeg ikke hadde behov for mobil, men da oppdaget jeg at f... her hadde de sannelig vært greit med en likevel. Dermed kjøpte jeg min første mobil dagen etter.

Smart tlf kjøpte jeg for at jeg KAN navigere når jeg trenger det f.eks. pluss et par andre ting som kan være reale når man trenger de.

Man kjøper heller ikke ferrari for at man skal kjøre slik den er laget for hele tiden eller, men at man KAN og da gjerne på en lukket bane.

Min er nå på 6 døgn og 33% igjen.

Da har jeg skjerm på auto, snakket noen samtaler og sendt/mottatt sms'er. (tar opp samtalene også - mulig det også trekker strøm) Overført noen bilder via blåtann og også via Kies Air. Lastet ned 2 program via Wifi og installert disse. Det ene CoPilot og der holdt jeg på med innstillingene en god stund, men uten å slå på GPS. Holdt også på med et annet program jeg ikke fikk til å virke slik jeg ville. Brukte RunKeeper og GPS for å teste noe i noen få min.

Jeg har altså brukt tlf normalt for meg (selvfølgelig ringer jeg når jeg skal ringe og tar tlf når det ringer ... tror ingen har sagt de ikke kan bruke tlf her?) - jeg er ikke en slik som trenger å holde på bare for at jeg kan. Jeg har tilgang til PC så og si hele tiden, så hvorfor bruke tlf? - tlf bruker man når man trenger den er nå min mening - hverken mer eller mindre.

Surfing gjør jeg via pc - trodde jeg ville bruke mobil endel til dette når jeg kjøpte den, men for meg ble det en skuffelse sånn sett - skjermen er rett og slett for liten til at jeg syns det er behagelig.

Men å kalle det 'tullemåling' syns jeg er feil - Selvfølgelig er batterikapasitet utifra bruk og hvilke ting man da bruker. Men man kan ikke sammenligne batteri kun på en som bruker den til det den er for heller - bruk bil-navigering, for det er jo en av tingene den er laget for... da blir jo til og med dine målinger 'tullemålinger' i forhold. Dine dager blir til timer

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...