Izex Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Step 1 - Router er tilkoblet og 2 PC'er og er på internett gjennom den med autodetect IP DNS og alt det derre sånn som det skal være ifølge nåværende ISP (Bluecom) Step 2 - Routeren som også fungerer som switch skal ha muligheten til å la PC'ene sende filer og dele printer og sånn som vanlig LAN - Hvordan gjør man dette? Skal man sette routeren opp som om at den skal være en PC med internett og dele internett tilkoblingen til routeren med PC'ene, Jeg skjønner det bare ikke...Har prøvd utallige forsøk med IP DNS gateway og sånn oppsett Bruker Windows XP (SP1) og har direkte oppkobling til internett uten brukernavn og passord pålogging. Routeren er av typen SMC7004VBR Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hvis pc'ene er konfigurert med automatisk ipadresse burde jo dette være rimelig enkelt. Fungerer som en helt vanlig switch. Gå bare inn på "my network places -> Entire Network -> Microsoft windows network -> Arbeidsgruppa -> pc1 eller pc2. Eller, i kjør skriv ipadressen til pc'n eller datamaskinnavnet. IPadressen til din maskin finner du ved å skrive "cmd" i kjør også ipconfig. Mulig jeg missforsto deg litt der. Rett meg hvis jeg tar feil :wink: Lenke til kommentar
Izex Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Takker, da jeg gjorde som du sa oppdaget jeg at brannmuren hadde slått seg på ijenn og workgroup navnet hadde blitt skiftet tilbake til workgroup Windows på sitt beste hehe Sånn går det med en trøtt gamling bak tastene...Det er jo bare så kult dette router oppsettet når det funker som det skal Jeg er bra glad nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå