rvenes Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) 0Bruker: rvenes Objektiv: Canon 100mm L 2.8 Macro Deltakernivå: Kandidat Annet: Bruke macro blitzen om det skulle bli dårlig med lys. Kjem nok til å ta litt forskjelligt, ikkje kun macro bilder. Glasset i objektivet funker til så mangt! Du kan finne bilda i dette settet på Flickr, eller klikke under på thumbs Endret 18. oktober 2011 av rvenes Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Dårlig start, men fikk jo til eit bilde... Tok det for at eg skal ha igjen samme sort earbuds til Klipsch in ear pluggene mine. Dere kan jo tippe kva eg har brukt som bakgrunn... Kan gji eit tips, noke vi alle bruker kvar dag... Større bilde kan du finne ved å klikke på bildet (flickr) men trur dei fleste klarer seg med den der i lite forat. Edit: og på denneflickr sida kan du finne exif i bøtter og spann... Exposure 0.004 sec (1/250) Aperture f/29.0 Focal Length 100 mm ISO Speed 400 Brukte MT-24ex macro flash'n Endret 2. oktober 2011 av rvenes Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Ser jo ut som en halvgjennomsiktig sopp. Evt en isolator i en høyspentmast. Ganske vanskelig å se hva du har benyttet som bakgrunn da, men en svart fotobag er kanskje noe alle _vi_ bruker hver dag. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Gjetter på en ørepropp av noe slag. Ved å bruke f/29 på 7D vil du få masse diffraksjon. Dvs at alt blir litt uskarpt. Hva du har brukt som bakgrunn? Et sort ark eller en genser? Husk å kose deg når du er ute/inne og tar bilder. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Faktisk pc skjermen som bakgrunn. Ja... testa litt forskjelligt med blender åpninger osv... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 2. Oktober Små travene stakk av, men dei parkerte i allefall traktorn godt ute av vegen! På andre sida av gjerdet er det ein barnehage som dei var i. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Små travene stakk av, men dei parkerte i allefall traktorn godt ute av vegen! Jo greit nok, men det spørs om det holder hvis det er riksvei. Fint komponert for øvrig. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Flotte farger, fin plassering av traktoren, skarphet på topp. Ørlite kutt i toppen, få bort den bittelille svarte oppe til venstre? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Ingen riksveg, kun eit par hus på ein sidesveg, på ein sideveg igjen. Ja, skulle kanskje fått vekk det svarte oppe... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 3. Oktober Blei mørkt ute, så tok eit i "studioet" mitt i dag. Det er bilde av ein E6600 cpu... ein gammal slitar. Camera Canon EOS 7D Exposure 0.005 sec (1/200) Aperture f/14.0 Focal Length 100 mm ISO Speed 400 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Kjøpte meg nylig en Q6600 brukt for 200kr, riktignok er par kjerner til, men syns den sparker godt til å være så gammel jeg Skjønner ikke hva folk skal med i7-er. Lightroom, Photoshop og ikke minst Crysis flyter godt med en så gammel CPU, skjermkortet er riktignok endel nyere (AMD 4890). Nå har jeg riktignok bare 12MP i 12-14bit som skal bearbeides... Endret 3. oktober 2011 av -Teddy- Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har i7, og alt går myyye fortere! Hehe. Nei.. Det er vel ikke stor forskjell i real life. Stilig bilde! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 4. Oktober Regna apekatter ute i dag, så det blei ingen tur ut med kamera. Lyn og torden... Kunne jo kanskje tatt bilde av det, men vansklig når du har 100mm.... Så det blei eit bilde innendørs igjen. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Lyn, torden og apekattregn, lurer på om Helly-Hansen har noe for dette...? Forstår at du ser rødt med det været der utenfor. Ikke noe å si på detaljnivået her, man kan se alle ujevnheter i metallet. Gårsdagens så for øvrig ut som en miniatyrlandsby. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg likte 2. oktober veldig godt. Et godt komponert bildet, som fanget min oppmerksomhet. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 5. Oktober Blei kalla ut til oppdrag, barnepass (samme ungene som traktor bildet) så tok med meg kamera for å ha noke å styre med. Var ikkje godt å få til noke... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 6. Oktober I dag tok eg kobbelet i bilde 4. oktober i halsbåndet på hunden og gjikk ein tur med kamera. Ser ikkje så raudt på været, i allefall var det oppholdsvær når eg var ute... (men det bøtta ned seinere) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 7 Oktober Hausten tek over, men framleis bra farger i prestekragen. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Pen prestekrage, fine detaljer i det gule der Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Du startet fint med en høyspentsopp-manet. Ting. Likte også flybildet av den stringent organiserte militærleiren 3. Oktober - små hus er det i alle fall! Morsomt med superdetaljer i nøkkelringen, og jeg syntes du fanget noe i boksen. Det er litt som om opptrekkerringen og lokket presset ned i boksen "vrikker" hver sin vei - får assosiasjoner til en danser som svinger mellomgulvet den ene veien og hoftene den andre.. Fin og detaljert prestekrage - liker detaljene og hvordan sveisen flagrer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå