Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] trøtt på livet - hva gjør jeg nå?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en gutt/mann på 25år som har mistet lysten på livet. Ikke forstå meg feil, jeg har ingen selvmords tanker, men jeg føler jeg har gjort mye, og finner fint lite å være interesant. (føler det kan være greit å bli kjent med meg som person, så skriver litt om meg i dette avsnittet)

Sex og forhold har vell egentlig ikke vært noe problem, har 2 høyere utdanninger(innen design), og blir fort flink i det meste jeg prøver. Jeg har iq over mensa nivå, kan lage mat og å være sosial. Jeg har startet egen bedrift som ikke har gått slik jeg håpet, så jeg søker for tiden etter en jobb hvor jeg kan få nye utfordringer hver dag. Jeg har også en trang til å konkurrere og bli bedre hele tiden.

 

Jeg ønsker å finne tilbake til hvordan livet var når jeg var yngre, men slik fungerer det jo ikke.

 

Jeg regner med at jeg trenger utfordringer, og mulighet for å vokse som menneske. Hvor kan jeg få dette?

Jeg er vell kort sagt lei av livet slik det er nå. men har ingen lyst til å gi opp, jeg er veldig glad i vennene mine, og min familie så det er jo utelukket å påføre de noen form for smerte fordi jeg sliter med å være lykkelig.

 

Er det bare meg som føler meg slik, eller er det flere der ute?

 

Beklager om dette er postet feil, men føler det har med meg og samfunnet å gjør.

 

Postet av anonym: 6d441f7d4f15751f9509a1af7a41e3f1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er en gamer, så min løsning på ditt problem, må være gaming-relatert

 

dette er det du gjør: skriv ned absolutt ALLE rare ting du kan få til på datamskinen din, jeg mener ALT (kuttet løk til å se ut som hjertet etc etc)

så går du gjennom livet ditt, men HVER gang du får til en slik ting, så skriver du ut et bilde av tingen og henger på veggen.

 

 

pros: achivements er en måte å gjør kjedelige ting gøy

cons: etter et vist antall achivements vil folk tro du er gal., + å ta damer med hjem kan vise seg å være problematisk o0

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begynn med fluefiske... Da får du grunn nok til å være deprimert...

 

Ærlig talt; ta deg en lang ferie, pakk teltet og fiskestanga og sett kursen innover vidda og kos deg. Det er utrolig fint på fjellet nå.

Se gjerne ett par Lars Monsen videoer og les ett par bøker først, men hopp over alt med Bear Grylles da vi ikkje ønsker å finne et lik kilt inni ei grotte, i bunnen av et juv, eller hengende fra toppen av et tre...

 

Bring fotoapparat og mobil, men ha mobilen avslått unntatt på ett visst klokkeslett når du 'sjekker inn'.

 

Husk å kjøpe fiskekort da grunneiere ikkje har humoristisk sans og 'fisken er for alle' bare er på sjøen.

Lenke til kommentar

takk for fine svar.

få unger er vell ikke helt tingen når man ikke har et fast forhold, og ingen sikker inntekt, det utelukker å ta seg en ferie også selv om det kunne vært greit.

Jeg spiller fotball og jogger en gang i blandt.

 

men det å gjøre ting i livet til achivments kan være gøy! ser for meg en bok idé akkurat der. takk.

Lenke til kommentar

Virker for meg som om du er litt apatisk/deprimert.

Du trenger forandring.

Du trenger rett og slett nytt perspektiv på livet!

 

Flytt til et nytt sted.

Finn frem til nye og ukjente sider ved bevisstheten din.

Les bøker av Ayn Rand.

Se filmen Into The Wild.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn som jeg skjønner det er ikke hovedproblemet at du kjeder deg akkurat, men kanskje du får noen idéer hvis jeg deler hva jeg pleier å bruke fritiden til:

 

*Gitar - Det finnes ingenting så tilfredsstillende som å endelig greie å spille en av yndlingssangene dine perfekt på et heidundranes volum sammen med plata.

 

*Tegning - Hvis du er av den kreative typen da.

 

*Se på TV-serier på internett og TV. Jeg har f.eks. sett på animer og serien Braking Bad i det siste.

 

*Gaming

 

*Lese - Jeg leser allslags forskjellige ting, f.eks. spenningsromaner, LOTR, manga-tegneserier (som hjelper på tegne-inspirasjonen), faglitteratur.

 

*Jogging. Trening er bra generelt, men jogging liker jeg spesielt fordi jeg synes ALT ved en joggetur er deilig.

 

*Høre på musikk.

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...