Gå til innhold

Acer VS Asus. Ny bærbar pc.

Lurifaxx1

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal kjøpe ny bærbar. Den vil hovedsaklig bli brukt som studiepc, men vil også skrive mye på den samt ha mulighet til å spille noe.

Kravene jeg stiller er:

- 13"

- God batteritid, 8 timer +

- Skal også kunne brukes som spill pc, kjører dog ikke de mest krevende spill

- Lite viftestøy under small tasks

- Ikke bli overopphetet av daglige gjøremål som skriving og browsing.

- Svart design. Høres vel teit ut, men vi alle har forskjellige meninger.

Jeg har funnet to pcer som jeg vurderer. Jeg lener meg mest mot Acer, på grunn av prisen, vil helst ikke bikke mye over 5000, men ser også at jeg får I5, 500gb og 4 gig ram på Asus. Eneste at jeg ikke vet noe om denne bærbaren, har prøvd Timeline X til en kamerat.

Acer AS3820TG Timeline X

ASUS U36SD

Lurer på om noen har erfaringer med noen av de? Positve ting? Negative ting?

Setter stor pris på innspill:)

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer har den gamle generasjon intel cpuen samt at den generelt ligger noe lavere i specc enn Asus'en som har siste generasjon Sandy Bridge cpu, større disk etc.

Grafikkytelsen på disse er tilnærmet lik.

Asus regnes for å være av bedre kvalitet enn Acer men TimelineX serien til Acer skal være bedre enn Acers øvrige modeller. Det er også mange her inne som har TimelineX og som skryter mye av de.

Lenke til kommentar

Acer har den gamle generasjon intel cpuen samt at den generelt ligger noe lavere i specc enn Asus'en som har siste generasjon Sandy Bridge cpu, større disk etc.

Grafikkytelsen på disse er tilnærmet lik.

Asus regnes for å være av bedre kvalitet enn Acer men TimelineX serien til Acer skal være bedre enn Acers øvrige modeller. Det er også mange her inne som har TimelineX og som skryter mye av de.

Takk for svar!

Ja det er dette som jeg ser er de store forskjellene, det er jo snakk om å legge i rundt 1700 kroner mer for Asusen. Jeg har sett videoer på youtube hvor timeline X kjører mange spill på grei/god grafikk så dette bør ikke være noe problem, eneste om det er verdt å legge i de pengene for prosessoren og harddiskplass. Ekstra ram kan man jo alltids oppgradere selv på Aceren. Vanskelig valg. Har null erfaring med Asus utenom EEE serien.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe ny bærbar. Den vil hovedsaklig bli brukt som studiepc, men vil også skrive mye på den samt ha mulighet til å spille noe.

Jeg ville nok tatt denne med i vurderingen, den har 8-celler batteri, men batteritiden er ikke oppgitt. Jeg vil likevel tro at den ligger omkring 8 timer, kanskje mer.

Link: http://www.dustinhome.no/asus-u31sd-ci3-21-4gb-500-gt520m-133-w7hp-silver/product/5010598293

Lenke til kommentar

Ser på http://www.asus.com/...Mobility/U36SD/ at batteritiden er oppgitt til inntil 10 timer som er veldig bra. Nå skal man ta produsentens egne målinger med ett par klyper salt, men holder den i 8 timer så er også det utrolig bra. Dette ser ut til å være en bra maskin på mange måter.

Sitat:

"While the U36 features a standard voltage CPU and a powerful GPU, its battery doesn’t drain quickly. That’s why the U36 features energy-optimizing technology that works to ensure it stays running up to an incredible 10 hours. NVIDIA® Optimus™ technology auto-switches between the dedicated GT 520M GPU and integrated graphics to suit the intensity of the visuals being rendered, resulting in a longer battery life" sitat slutt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ut fra det jeg finner ut så er ATI M Radeon 5650 et bedre (les raskere) kort på papiret enn Nvidia Geforce GT 520M. Forskjellen er ikke stor, men den er der. I praktisk bruk tror jeg likevel ikke du merker forskjellen.

Link: http://www.videocard...+Radeon+HD+5650

Tusen takk for svarene! Var på Expert en tur isted å kjente på maskinen. Dessverre står de plugget i strøm uten batteri så vanskelig å teste batteritiden, men jeg regner med en 8 celler må duge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...