Gå til innhold

Hvordan roote en HTC Legend, Guide og tips

Dr S

Anbefalte innlegg

Hei

For å begynne med vil jeg ikke ha svar fra folk som ikke vet hva dem driver med.

Saken er som følger:

Har en HTC Legend som har følgende spec.:

Android versjon 2.2

Programvarenummer 3.15.405.3

HBOOT 1.01

Den er låst til Tele2

Har prøvd en del root guider på nettet. Startet med amobil.no sin, uten at den ga noen resultater. Fikk problemer da jeg skulle kjøre step2.bat da fikk jeg bare error og ikke noe skjedde.

Ellers har jeg prøvd unlockr sine guider på downgrading først og rooting etterpå, uten noe hell.

Har brukt SimpleGoldCard maker til å lage Goldcard med, siden den andre prosessen som har fulgt med guidene ikke har funket (fått beskjed om å formatere kortet)

Hvis jeg har prøvd downgrading via unlockr siden har jeg fått bekjed etterhvert som ROM innlastingen har startet at det er feil med USB (dette skjer et godt ut denne downgrade prosessen)

Jeg trenger hjelp til å finne en guide som faktisk virker, gjerne fra noen som har rootet en HTC Legende med HBOOT 1.01 som jeg har skjønt er vanskelig.

Droid nytt poster dette: http://www.droidnytt.no/nyheter/root-til-htc-legend-og-desire-kommer-i-dag/1342/ er dette noe som kan hjelpe meg og evt hvordan.

Med hilsen

Dr S

Endret av Dr S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894465

Vet ikke om du har titta på den før da....

2:Ikke at jeg skal si dette her med stor sikkerhet, men jeg er litt i tvil om man trenger goldcard i denne situasjonen.Goldcard brukes hvis telefon har operatør spesifik android versjon.

At din er låst til tele2, vil vel da bare si at du ikke kan bruke annet simkort enn tele2 sitt pga IMEI nummeret er koblet opp mot tele2.

Men her kan jeg altså ta feil, så vennligst rett meg hvis det er tilfellet:)

Endret av janaha
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Her fant jeg endelig løsningen, denne fungerte helt perfekt. Og er meget fornøyd med resultatet, mye raskere telefon og flere muligheter.

Ser her, for dere som ønsker å roote en HTC Legend

Root Guide

JEG MÅTTE KJØRE PUNKT 8 UNDER (Downgrading to HTC Legend Build 1.31) 2 GANGER FOR AT DEN SKULLE BLI DOWNGRADET TIL ROOT'BAR VERSJON.

GPS Radio versjon:

Radio Versjon: legend radio 7.08.35.21

Radio Versjon: legend radio 7.13.35.05

HVIS GPS'EN IKKE VIRKER, SÅ LASTER DU NED EN AV DISSE RADIO VERSJONENE OG LEGGER DEM INN PÅ SD CARD OG RESTARTER I RECOVERY MODUS, SÅ FLASHER DU EN AV DEM. DETTE FUNGERTE FINT FOR MEG

Ellers har jeg brukt denne guiden for partitionere SD kortet:

Partition Guide

Så bruker jeg S2E sammen med APP2SD for å legge APPENE på SD kortet.

S2E Market

APP2SD Gratis

Endret av Dr S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...