ironic313 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg vurderer å studere fysikk ved universitet, men er ikke helt sikker på om jeg klarer dette så jeg tenkte at hvis jeg fikk tak i noen av bøkene de bruker kunne jeg forberedt meg litt. spørsmålet mitt er da; er det noen som har boklista for et fysikkstudie? Lenke til kommentar
operg Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Det blir helt meningsløst å se på hele "boklisten" (ikke at en slik finnes) for studiet, siden utenom de aller første fagene trenger du resten av studiet som bakgrunn for å klare dem, så hvis du ser på bøkene til de fleste fagene virker de naturligvis altfor vanskelige. Men jeg kan oppgi boken jeg hovedsakelig har brukt på NTNU så langt, nemlig denne. Den dekker mekanikk og elektromagnetisme på universitetsnivå, og kan gi deg et godt inntrykk av fysikken som undervises de første semesterne. Endret 28. september 2011 av operg Lenke til kommentar
xaco Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 leter du litt under de fleste emnene som begynner med 1 på http://www.uio.no/studier/emner/matnat/fys/ og ser på semester sidene og pensum og skriver opp litt får du en liste over bøker, vet ikke om de har en samlet liste et eller annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå