Chizzo Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hei Gjorde ferdig en låt i helga, og vil gjerne høre hva dere syntes! Hvis dere lurer, er låta er laget i Ableton Live, med Akai's midikeyboard MPK49. Tar godt imot feedback som svar her, eller som kommentar på Soundclouden! http://soundcloud.com/chizzoproductions/chizzo-timeless Den er også gratis å laste ned, om dere vil Lenke til kommentar
tole Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Generelt godt jobba. Bra lyder, stereobruk, komposisjon og litt variasjon. Her er litt konstruktiv kritikk og personlige vurderinger i den grad en laptop med AKG K24P er representativ. Kanskje en smule overbehandlet i kompresjon/mastering (der er jeg veldig streng og uenige med over 90% av låtene), men generelt clean, selv om "stålstrengene" kanskje burde vært justert ned litt (enten i dB, rolle HF eller det å endre klangen) En låt som dette bør vel kanskje være litt mer laidback og ikke så mye in-your-face, selv om mange sikter etter det for tiden, selv på chill (hard chill? ). Veldig lett å la seg lokke til å skru ting på 11 og tyne istedet for å rydde mer kirurgisk. Been there, done that Bruker du en spesiell referanse du sikter deg inn mot ? Det jeg reagerte på var litt mye klang i noen partier (i hodetelefoner, men regner med du har jobbet på høyttalere hvor det sikkert passer bedre) Personlig er jeg ikke så glad i FM-lignende lyder, men jeg ser jo dem baner seg fram. Samme med bitcrusher effekten som jeg enkelte ganger synes er helt horribel (p.g.a alias) i enkelte låter som en billig måte å lage "edge" på. Filteret på trommene fikk dem til å høres rare ut. Kanskje prøve å bytte dette med et annet filter eller en etterbehandling med exiter eller noe ? Lenke til kommentar
Chizzo Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Tusen takk for flott tilbakemelding, Tole! Det er tydelig at du har mye peiling på en del ting, i forhold til meg, og det er bra! hehe Jeg er egentlig ganske fersk på mastering, og har ikke så mye kunnskaper/erfaring med det. Det vil si at jeg gjorde lite, eller ingenting med mastersporet før tviler ikke på at jeg kan ha overbehandlet litt her, har prøvd å være forsiktig her og gjøre små endringer, men har nok blitt litt revet med. Siktet ikke til noen spesiell referanse når jeg jobbet med denne. Ble litt inspirert av Trentemøller (miss you) i starten, men det sklei fort vekk. Har tidligere jobbet i FL Studio, men har nylig byttet til Ableton Live. Dette er den andre låten jeg har laget i Ableton, så er ikke helt kjent med det enda Sikkert mange ting jeg kunne gjort enklere, og nyttige funskjoner jeg ikke vet om, hehe. Har brukt et vanlig Auto Filter (fra Ableton) på trommene, og kan være enig i at de høres litt rare ut. Har ikke tenkt så mye på det egentlig Endret 29. september 2011 av Chizzo Lenke til kommentar
tole Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Mester gjør øvelser, som det heter. Musikkproduksjon er en konstant læreproserss og en spennende kombinasjon av kreativitet, teknikk og utstyr som tar lang tid å mestre til perfeksjon. Det er ikke noe fasitsvar på hva som er rett og galt, bare det høres bra ut, men jeg har i alle fall funnet ut the hard way at før man begynner å bryte reglene er det greit å kjenne dem, sånn at man gjør det kontrollert der det høver seg. Folk har jo også alle mulige preferanser, så man kan ikke sikte seg inn på å blidgjøre alle heller, da er det bedre å følge den indre stemmen din og gjøre det til ditt eget. Du har masse bra potensial i deg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå