Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - panerai - 50mm 1,8

Anbefalte innlegg

Bruker: panerai

Objektiv: Canon 50mm f1,8

Deltakernivå: Pingle (som vanlig)

Andre utfordringer:

• Fullføre hele måneden.
  • Ikke croppe
  • Kun ta 5 bilder av hvert motiv.

Det har gått litt trått med fotograferingen, derfor slenger jeg meg med her. Og satser på å få litt fart på fotograferingen igjen.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. Oktober

6209112360_e33487b74d_m.jpg

2. oktober by kaffekoppen, on Flickr

Jeg kom litt sent i gang, men nå er jeg i gang.

Jeg hadde helt glemt punkt 3 i ekstrautfordringen, så bare flaks at dette var eksponering nummer 3 av dette motivet.

Exif:

Camera Canon EOS 450D

Exposure 0.005 sec (1/200)

Aperture f/2.0

Focal Length 50 mm

ISO Speed 200

Exposure Bias 0 EV

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

k.n.b: takk. Plassering i bildet har jeg blitt mye mer bevisst på den siste tiden. Det gleder mitt fotohjerte at det hjelper å tenke på ting.

DiscoKetchup: Takk. Bildet er (som veldig mange andre jeg tar) tatt i dyreparken i kristiansand.

Jeg har de siste dagene vært veldig opptatt med å møblere huset og diverse innkjøp av alt fra sofa til gardiner, men jeg satser på å få tatt et bilde senere i dag slik at jeg får et bilde i dag.

Lenke til kommentar

6. Oktober

I dag ble det endelig bilde, selv om jeg holdt på å glemme det. Det er hardt med høstferie. Jeg rekker jo ingenting på dagene. Bare handle og skru sammen møbler og sette de på plass. I dag kjøpte vi noen kubbelys. Slik ble det seende ut.

6217495847_cb7beca3cf.jpg

6. oktober by kaffekoppen, on Flickr

Exif:

Camera Canon EOS 450D

Exposure 0.01 sec (1/100)

Aperture f/2.8

Focal Length 50 mm

ISO Speed 200

Exposure Bias 0 EV

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Fine kubbelysene - de gir meg skikkelig høststemning.

Takk. Hyggelig at du likte bildet. Jeg håper jeg får dokumentert litt mer høst denne helgen da jeg har tatt turen opp på fjellet. Her er det i allfall høstkaldt. Kvikksølvet nærmer seg de blå på dagtid, og rører så vidt ved de blå nattestid.

Lenke til kommentar

12. Oktober

Jeg kom akkurat inn fra å ha fotografert månen. Derfor tenkte jeg at jeg kunne ta bilde av teleobjektivet mitt. Barna har fått lov til å dekorere solblenderen med klistremerker. Bildet er tatt på ISO 1600, og vi ser at høy ISO ikke er kameras sterkeste kort.

6238889136_43bb1b265d_m.jpg

12. Oktober by kaffekoppen, on Flickr

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...