eivind84 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Bruker: eivind84 Objektiv: Nikkor 105mm f/2.5 AI Deltakernivå: Kandidat Annet: Ikke noe spesielt. Manuell fokus sier seg selv, ettersom det er et manuelt objektiv. Objektivet kjøpte jeg billig på ebay tidligere i år, og ser ut til å være et velbrukt eksemplar (Er vel derfor det var billig). Det har en del riper i lakken, og det er noen flekker på glasset inne i objektivet som jeg ikke vet hva er, men det fungerer helt fint. Det eneste som kan vises på bildene, er de nevnte flekkene hvis man blender ned mye. Har sett det blir beskrevet som et klassisk portrettobjektiv, men jeg kommer sikkert til å bruke det til alt mulig annet enn portretter... Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) 1. oktober: Starter med et par av mine naboer, som satt i bakgården og tok livet med ro når jeg kom hjem fra photowalken i dag: Endret 1. oktober 2011 av eivind84 2 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hvis flekkene i objektivet er sopp, ville jeg vært ytterst forsiktig med å legge det i samme bag som andre objektiver. I så fall er det en god kur å la det bli utsatt for sollys (UV-stråling). Bildet er forøvig eksemplarisk komponert, og bakgrunnen kledelig kastet ut av fokusplanet. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Enig med sist taler, meget bra bilde. Du har en egen og ganske unik stil på bilder, har lagt merke til mye fra deg tidligere i div. Bildetråder fra fototreff. Ser frem til å følge denne oktoberfesten. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Meget bra, lyset er jo fantastisk!! Hvordan har du redigert dette (hvis det er redigert da såklart...)? Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Meget bra, lyset er jo fantastisk!! Hvordan har du redigert dette (hvis det er redigert da såklart...)? Hovedsaklig justert curves for rød/grønn/blå/luminance individuelt, for å få til de fargene og kontrasten. Har også brukt littegrann dodge/burn, og litt ekstra oppskarping på ansiktet til den bakerste katten, fordi den er litt ute av fokus. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Nydelig start på festen! God og stram komposisjon og flott stemning. Passer også bra til stemningen i bildet at det er to katter og ikke bare en. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 3. oktober: Nyforelsket? 1 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Kom i god stemning av begge bildene dine. Kos, forhold og høst... Mmm, herlige øyeblikk Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Komponisten slår til igjen. Så langt er det også en klar linje med samspill mellom to individer. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Takk for hyggelige kommentarer! 4. oktober: Lift Lenke til kommentar
egilh Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Meget bra synes jeg. Refleksjonen i glasset er herlig. Også meget bra komp i de første to bildene, denne blir fin å følge i Oktober Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ja, veldig bra. Legger merke til at det er to individer her også... Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Veldig gode bilder du har levert hittil i festen, Eivind! Ikke bare er du på rett sted til rett tid, men du kan dette med å komponere og skape en spesiell stemning og historie rundt bildene. Bilde tatt 3.oktober er et eksempel på det jeg nevnte, og på 4.oktober ser man at du virkelig har øynene åpne i alle retninger. Gleder meg til å følge deg gjennom denne måneden Endret 5. oktober 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Stilistisk og fint komponert, flott med gjenskinnet i vinduet, liker tonene også. Veldig bra i mine øyne. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Ja, veldig bra. Legger merke til at det er to individer her også... Takk for fine tilbakemeldinger. Så langt har det vært tilfeldig, men når disse to kom gående, så skjønte jeg fort hva som måtte bli dagens bilde: 6. oktober: Så får vi se hvor mange flere bilder som kommer inn på det temaet. Har noen løse planer om andre motiver også... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Meget hyggelig stemning i denne tosomheten også. Rolig og balansert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Mye pent her også. Skjønner godt at du er fornøyd med den 6. Det er så deilig når motivene kommer og presenterer seg selv. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Liker alle de tre siste bildene dine! Meget bra. Spesielt å treffe med fokus på Nyforelska bilde.! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå