Gå til innhold

Ser etter sang for å bruke i egenprodusert film


Anbefalte innlegg

Hallo, vi har et prosjekt på skolen og salten generelt der det er om å ha den beste filmen.

det er flere grupper fra mange forskjellige skoler, og de fleste er på ca. 2-10 personer pr gruppe.

 

Vår gruppe er på ca. 7 stykk, vi jobber enda med manus og det er vell nesten 6 måneder til filmen skal være ferdigprodusert og alt.

 

Jeg søker etter enten en komponist / musiker eller noen som vet om en Royalty fri sang / CC sang som vi kan bruke i filmen.

Filmen skal være "urban" , "dramatisk" og tildels "trist".

Jeg ser etter en sang som ikke bare er trist men den må være litt pop også. Eksempler på sanger som KUNNE ha passet:

Kanye West - All of the lights (INTERLUDE)

Coldplay - Clocks [introen]

Coldplay - Fix You [introen]

Jay-Z - Run This Town [tenker mest på den rolige delen]

Kanye West - Heartless [hvis den var litt roligere]

Kanye West - Runaway (feat Pusha. T.) [denne introen liker jeg best, men det må være litt mer "action" men ikke for mye) se opp hvis du søker etter denne sangen, dette er ikke standard versionen av Runaway.

^

Aner ikke hvilken sjanger disse kommer i, men tror noe slikt kunne passe.

 

Vi tar filmprosjektet veldig seriøst og med våre "computer skillz" tror jeg vi kan vinne, særlig når man ser på de som har vunnet de andre årene.. kraftig hardware har vi også ganske mye av så rendering tar lav tid.

 

Anyone? vennligst spør hvis det er noe jeg har utelatt. vårt budsjett er rundt 0kr.

 

edit 1: gjorde noe klarere i posten og vil legge til at den filmen du ser at jeg har postet tidligere i denne kategorien er laget på 5 min og helt uten manus og med randome og tildels elendige skuespillere. så det blir ikke noe i likhet av den :thumbup:

Endret av BeGj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært å søkt på de fleste populære "royalty free music" sider, selv de man betaler for, men som sagt så vet jeg ikke helt hvilken sjanger jeg leter etter heller så blir vanskelig, derfor nevnte jeg noen i OP :hmm:

 

 

EDIT:

Har sett på Metaform, men er ikke sikker på hvilken copyright de har, sendte dem mail om vi kunne bruke dems musikk, noen som vet noe om de eller er bedre å bruke google? :dribble:

Endret av BeGj
Lenke til kommentar

Må det være musikk med tekst? Aner ikke om dere er interessert i denne sjangeren, tenkte på noe mer klassisk, men likevel "moderne", som Two steps from Hell.

Noen eksempler:

 

http://www.youtube.com/watch?v=LRLdhFVzqt4

http://www.youtube.com/watch?v=GlzU4ftgvak

http://www.youtube.com/watch?v=FffdGP8uKDs

 

Kan nevne noen av mine andre favoritter: The truth unravels, Palladio, Love & Loss, Hunter's moon, Dragon rider osv(Ja, jeg er fan). De spesialiserer seg på å lage musikk for trailere, så flesteparten av låtene er ganske korte, men de kan lett mikses sammen. Hjemmeside Hvis dere kontakter dem og forklarer at dette skal lages for non-profitt, så er de nok interesserte i å hjelpe. Vet det har gått bra for andre som har hatt lignende prosjekter ihvertfall.

 

I samme sjanger har vi jo også Kerry Muzzey, Harald Kloser og John Murphy, vet ikke hvordan en får tak i rettighetene til disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...