Frimann_K Skrevet 28. september 2011 Rapporter Del Skrevet 28. september 2011 Min dialog med XFX: [ 9/23/2011 10:18:36 PM] Hi, My computer is crashing upon booting. After the windows 7 login screen screen either goes completely black or has strange color patterns. If I get past the login screen the computer usually crash after I try to enter the start menu or launch the web browser. At this instance it always crashes with a color pattern. In both cases the computer is totally non-responsive. Using a different GPU than the one I`ve registered I won`t encounter this problem at all. Drivers for the GTX280 is of course up to date. [sHAUN_T 9/26/2011 4:12:36 PM] Hi Jonas, thanks for your message. Unfortunately the signs do appear to be pointing to the graphics card, but to determine if this is the case we recommend testing it in a second system to see if you encounter the same issues. Please give this a go and let us know the outcome. Kind regards, Shaun. [ 9/27/2011 5:09:32 PM] Hi again. I`m afraid I don`t have any other computer with the sufficient PSU to test the GPU. I have tried that before, and that didn`t work at all. The retailer I bought the card from have closed down, and the new owners won`t test the card for me without charging a large fee for the testing. [sHAUN_T 9/28/2011 10:37:52 AM] Hi Jonas, thanks for your message and the extra information. Unfortunately as the graphics card has continued to produce issues, it may well be faulty. As the item was purchased back in 2008, the warranty with the reseller is likely to be over. Sorry about this Jonas but there isnt anything more we can do to help. Kind regards, Shaun. [ 9/28/2011 5:05:20 PM] Hi, the warranty for products (which are meant to last for that long) purchased in Norway is 5 years. The usual procedure is that the item is either replaced with a similar product or repaired. Kortet ble kjøpt på Datakjeden i oktober 2008, burde altså være innenfor reklamasjonstiden såvidt jeg har fått med meg. Problemet er at Datakjeden har gått konk, skiftet eier og nekter å ta inn kortet. De forholder seg kun til garantisaker (feil på varer innen 2 år). Noen som har tips til andre ting jeg kan teste? Evt. til hvordan jeg kan ta det videre om XFX skulle slå seg mer vrange. HW info: HK: MSI 890FXA-GD70 CPU: AMD Phenom II X6 AMD3 Socket PSU: Corsair TX750w Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. september 2011 Rapporter Del Skrevet 28. september 2011 Ikke bland garanti og reklamasjon. Du har nå reklamasjonsrett på produktet til Datakjeden, bare husk å bruk det begrepet. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. september 2011 Rapporter Del Skrevet 28. september 2011 Etter loven har du rett til å ta reklamasjonssaken videre til importøren dersom forhandleren ikke lenger eksisterer. Er importøren også konk, eller identisk med forhandleren, sliter du. Da ville jeg gitt opp og heller vurdert å kjøpe nytt (eller brukt) kort og anse pengene som tapt. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. september 2011 Rapporter Del Skrevet 28. september 2011 Lykke til, har hørt mye stygt om XFXs kundeservice angående RMA. Datakjeden burde erstatte dette med et nyere kort, GTX 460 er det minste du kan forvente deg av nytt da. XFX lager ikke Nvidia-kort lengre, så om du får nytt fra dem kan du forvente deg et HD 6850 eller noe annet fra B-lageret deres (HD 5850 kanskje). Lenke til kommentar
Frimann_K Skrevet 28. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2011 Venter og ser på svar fra XFX etter: [ 9/28/2011 5:05:20 PM] Hi, the warranty for products (which are meant to last for that long) purchased in Norway is 5 years. The usual procedure is that the item is either replaced with a similar product or repaired. Datakjeden nekter som sagt å gjøre noe som helst. De ville ikke engang teste kortet hos seg uten å ta betalt for det. Ny GPU har selvsagt vært i tankene, men vil gjerne se hva jeg kan få ut av denne situasjonen først. Det er kanskje ingen bombe at en ny GPU ikke kommer til å bli kjøpt hos "nye" Datakjeden... Lenke til kommentar
jeey Skrevet 28. september 2011 Rapporter Del Skrevet 28. september 2011 Venter og ser på svar fra XFX etter: [ 9/28/2011 5:05:20 PM] Hi, the warranty for products (which are meant to last for that long) purchased in Norway is 5 years. The usual procedure is that the item is either replaced with a similar product or repaired. Datakjeden nekter som sagt å gjøre noe som helst. De ville ikke engang teste kortet hos seg uten å ta betalt for det. Ny GPU har selvsagt vært i tankene, men vil gjerne se hva jeg kan få ut av denne situasjonen først. Det er kanskje ingen bombe at en ny GPU ikke kommer til å bli kjøpt hos "nye" Datakjeden... Husk at datakjeden sånn lovlig sett ikke har noe ansvar for kortet ditt da bedriften du kjøpte kortet hos er konkurs. Men det dem burde klare å hjelpe deg med er å finne ut hvem som er importør av kortet slik at du kan sende saken dit, så ville anbefale deg å sjekke dette. Ellers kan du nevne til XFX at forhandleren din er konkurs og høre om du kan sende det til dem / nordisk importør. Lenke til kommentar
Frimann_K Skrevet 28. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2011 Husk at datakjeden sånn lovlig sett ikke har noe ansvar for kortet ditt da bedriften du kjøpte kortet hos er konkurs. Men det dem burde klare å hjelpe deg med er å finne ut hvem som er importør av kortet slik at du kan sende saken dit, så ville anbefale deg å sjekke dette. Ellers kan du nevne til XFX at forhandleren din er konkurs og høre om du kan sende det til dem / nordisk importør. Takk for godt svar. Skal høre med XFX eller Datakjeden om de vet hvem jeg kan henvende meg til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå