Bushnell Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 jeg har prøvd meg litt på overklokking.. men har desverre funka dårlig. når jeg har prøvd meg på fsb overklokking, f,eks til 166 blir det svart, når jeg restarter er alt nullstilt. så har jeg prøvd meg på no til, sette opp multipliern, men da står cpu over speeded. har noname ram pc 3200 som kanskje kan ha skylden. men mener disse skal klare 166 mhz fsb. er det noen instillinger i biosen jeg har oversett? har satt pci greia til 66 mhz.. har en amd xp 2400, asus a7n8x deluxe, noname pc 3200 ram, ti 4200 kort og diverse annet.. er litt irritabelt å ikke får overklokka en stakkars mhz.. hadde vert gøy å overklokke 150-200 mhz eller noe sånn Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 øøøhh... har du satt pci greia til 66????? det er agp som skal være 66. Pci skal jo bare være 33... Kanskje en ide å la cpu jobbe på 166 aleine og heller kjøre ram litt lavere til å begynne med... kan også hende at det er feil timinger på ram når du overklokker... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 åssen setter jeg ned ramen da? unnskyld for att jeg spør litt dumt kanskje, men har litt lite peiling på det der.. har lest litt rundt men har ikke gjort meg så alt for mye klokere Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 du finner noe som hetter cpu/dram eller fsb/ddr eller noe som også har divider bak seg... da kan du senke hastigheten på ram.... men si det sånn da... bor du rundt oslo området kan jeg kanskje komme og hjelpe deg... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 hmm fant ut noe nå.. men får fortsatt cpu over speeded.. hva er grunnen til det? stopper under bios sjekk greia å da står det cpu over speeded.. å da går den ikke lenger før jeg fikser på det :-? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 hva er det du prøver å justere på da?? sett multiplier på 10 og sett fsb til 166. se da om den booter... hvis du gidder, ta også av kjøleribba og skriv opp alt som står på den lille svarte lappen... kan hende du har en lite overklokkingsvennlig cpu Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 var agp frequensy som sto på 66 mhz.. hvor setter jeg pci greia til 33 mhz? og så etter hva som sto på cpuen.. det sto dette her: AXDA200DKV3C 9516976240235 AIUHB 0249UPGW ... jeg får se gjennom guiden på overklokking.no å se om den er noe verdt Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 hmm så vidt jeg kan skjønne har jeg da en tbred b utgave.. som er orginalt en xp 2400.. så kanskje ikkeno vidunder.. men den burde vel klare å overklokke litt? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 hmmm... merkelige greier.. jeg har samme aiuhb koding på min 2400+ og jeg kjører jo min stabilt på 2505Mhz. trur du må gå gjennom hele bios setup'en din for å finne svaret.. men skrur du opp Vcore når du klokker da?? Lenke til kommentar
Electric Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 var agp frequensy som sto på 66 mhz.. hvor setter jeg pci greia til 33 mhz? og så etter hva som sto på cpuen.. det sto dette her: AXDA200DKV3C 9516976240235 AIUHB 0249UPGW ... jeg får se gjennom guiden på overklokking.no å se om den er noe verdt Den står default på 33mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå