SoberLobster Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hei! Har nettop kjøpt denne SSD'en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641083 og har et lite problem. Har innstalert Windows 7 uten problemer, men får ikke den hastigheten som loves. Ivertfall ikke ifølge ASS SSD benchmark. Denne gir 368 lese og 162 skrive hastighet og ikke 550/510 som loves. Har koblet til med SATA 3.0 Noen forslag? Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 AHCI er aktivert? Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hvilket hovedkort? Lenke til kommentar
SoberLobster Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 (endret) AHCI er aktivert? AHCI er aktivert. Hjalpt litt. Hadde 284/151 før og dette ble økt til 378/163 etter. Endret 28. september 2011 av SoberLobster Lenke til kommentar
SoberLobster Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Hvilket hovedkort? Hovedkort ASUS P6x58D-E, socket-1366 DDR3, ATX, SATA 6Gb/s, USB 3.0, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex (2.0)x16 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593867#extra Endret 28. september 2011 av SoberLobster Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Si deg fornøyd med vanlig SATA 3Gbps du. Ekstra kontrolleren på X58 kortet ditt som gir SATA 6 muligheter er bare skrot, den duger IKKE til OS Disk bruk i allefall som jeg antar du har tenkt å bruke SSDen til? Lenke til kommentar
SoberLobster Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Si deg fornøyd med vanlig SATA 3Gbps du. Ekstra kontrolleren på X58 kortet ditt som gir SATA 6 muligheter er bare skrot, den duger IKKE til OS Disk bruk i allefall som jeg antar du har tenkt å bruke SSDen til? Vil jeg få bedre resultat hvis jeg skifter til SATA 2? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Til OS Bruk så vil den faktisk være bedre, tallene for max sekvensiell overføring vil si noe annet men latencyen fra kontrolleren som er skyhøy på Marvell kontrolleren (De 2 hvite portene) er ekstremt lav på Intel sin egen ICH kontroller. For å sette det i perspektiv, for å matche Intel kontrolleren så må du handle RAID kort i 10000 kroners klassen på latency, og det vil jeg si er sterkt av en integrert SATA kontroller. Så gjør deg selv en tjeneste, du kan bruke en SSD på Marvellen, men kun om du skal ha sekvensielle data der, for eksempel spill og fillagring, utenom dette duger den kun til harddisker og ekstra SATA porter. Lenke til kommentar
SoberLobster Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Til OS Bruk så vil den faktisk være bedre, tallene for max sekvensiell overføring vil si noe annet men latencyen fra kontrolleren som er skyhøy på Marvell kontrolleren (De 2 hvite portene) er ekstremt lav på Intel sin egen ICH kontroller. For å sette det i perspektiv, for å matche Intel kontrolleren så må du handle RAID kort i 10000 kroners klassen på latency, og det vil jeg si er sterkt av en integrert SATA kontroller. Så gjør deg selv en tjeneste, du kan bruke en SSD på Marvellen, men kun om du skal ha sekvensielle data der, for eksempel spill og fillagring, utenom dette duger den kun til harddisker og ekstra SATA porter. Hmm, dilemma ^^ Takk for gode, raske svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå