Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående aksesspunkt

Anbefalte innlegg

Fekk fiber i huset idag, og vi bruker GET. Modemet har en egen trådløs router, som sender ut signal. Men det er litt langt til dit pcen min står. Så jeg trenger noe til å forsterke/videreføre signalet til pcen min. Er det da et aksesspunkt kommer inn i bildet? Har vært borti masse nettverk osv, men aldri et aksesspunkt.

Må den ha kabel inn, eller kan den føre trådløs inn og ut?

Og setter man den opp på samme måte som en router/modem?

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det virket som om du fikk svar, hijacker jeg tråden din og spør om et litt lignende spørsmål :p

Jeg har nylig flyttet inn i en hybelleilighet fordi jeg begynte å studere. Utleier har trådløst nettverk, som jeg er fri til å benytte. Jeg har planer om å kjøpe meg en NAS etterhvert, og vil i samme slengen skaffe meg en switch som jeg kan bruke på hybelen, for å få gode hastigheter mellom maskinene mine, og enkel LAN-ing når jeg har venner på besøk.

Det jeg funderer litt på, er hvordan jeg kan koble det lokale nettverket jeg skaffer meg, opp mot det trådløse nettverket utleier har. Burde jeg benytte en ruter som et Access Point og switch, eller er det en annen løsning som er mest hensiktsmessig? Og hvordan gjør jeg dette i praksis? :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg kjøpte den han foreslo, hadde sett på den fra før av, og den fungerer utmerket :)

Men jeg lurer på om det extenderen jeg kjøpte, også går an å bruke til det du beskriver.

Tar imot trådløst og sender ut på portene, var 4 porter på den. Eller om den bare kan få inn signal og viderføre trådløst. Dette må nesten noen rette meg på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...