Gå til innhold

Vil endring av filsystem scramble data?

DurinVIII

Anbefalte innlegg

Hejsa, jeg hadde et fantastisk øyeblikk her om dagen, hvor jeg skulle kopiere noen filer fra den eksterne harddisken min, men endte opp med å slette volumet fra windows disk-behandlings-saken.

Anyways, jeg har gitt disken F:\, og sjekka den med getdataback. Etter å ha søkt i tolv timer, så finner det programmet alle filene mine, men det koster jo 600 spenn å kjøpe lisens, så jeg tenkte å sjekke noen gratisalternativer. Når jeg så prøver å sjekke volumet med Recuva, så får jeg beskjed om at F: ikke er tilgjengelig, og har feil paramter. Jeg regner med at dette er fordi disken per nuh ikke har noe filsystem. Om jeg endrer filsystemet på disken til Fat32 (som den var før), vil det scramble noen av dataene mine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukergrensesnittet på Testdisk er veldig enkelt (simpelt), så det kan være litt vanskelig å bruke.

Men det er i grunnen en veldig enkel operasjon å gjenopprette en slettet partisjon, i forhold til å kopiere ut alle filene over til en annen disk.

Last ned MBRlister (se min signatur), så finner du en bruksanvisning for Testdisk der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...