DurinVIII Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hejsa, jeg hadde et fantastisk øyeblikk her om dagen, hvor jeg skulle kopiere noen filer fra den eksterne harddisken min, men endte opp med å slette volumet fra windows disk-behandlings-saken. Anyways, jeg har gitt disken F:\, og sjekka den med getdataback. Etter å ha søkt i tolv timer, så finner det programmet alle filene mine, men det koster jo 600 spenn å kjøpe lisens, så jeg tenkte å sjekke noen gratisalternativer. Når jeg så prøver å sjekke volumet med Recuva, så får jeg beskjed om at F: ikke er tilgjengelig, og har feil paramter. Jeg regner med at dette er fordi disken per nuh ikke har noe filsystem. Om jeg endrer filsystemet på disken til Fat32 (som den var før), vil det scramble noen av dataene mine? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Jeg kikka litt på testdisk, men fikk høre fra en kompis at han hadde brukt testdisk og gått fra en litt herpa ekstern harddisk til en helt herpa ekstern harddisk. Så er litt skeptisk til hva jeg faktisk skal gjøre i testdisk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Brukergrensesnittet på Testdisk er veldig enkelt (simpelt), så det kan være litt vanskelig å bruke. Men det er i grunnen en veldig enkel operasjon å gjenopprette en slettet partisjon, i forhold til å kopiere ut alle filene over til en annen disk. Last ned MBRlister (se min signatur), så finner du en bruksanvisning for Testdisk der. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Vel, jeg får ikke samme valg som i bruksanvisningen din. Dette er hva som kommer opp etter å ha trykket på analyse. Hva gjør jeg her? Endret 30. september 2011 av DurinVIII Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ingen ting. For det der kan ikke være slettet partisjon, du har ikke hatt FAT16. Da virker det som at TestDisk ikke kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Hadde ikke Fat16, nei, hadde Fat32. Da er vi vel tilbake på det orginale spørsmålet. Per nå så står det at filsystemet er GB RAW i diskbehandling, vil det scramble dataene om jeg formaterer disken til Fat32 eller NTFS eller exFat eller whatever? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ja, om du lager nytt volum eller skriver noe som helst til disken kan du si farvel til dataene som ligger der. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Det er riktig som 007CD sier. Du må ikke prøve på noe slik. Ikke hvis du skal få tilbake partitioneringen. Vær litt tålmådig. Men først ta å kjør MBRlister fra hårek.Det som testdisk viser er ikke nødvendigvis feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå