mariu1519 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Jeg holder på med å overføre alle filene mine fra den stasjonære PC'en til laptopen, fordi jeg skal bygge ny stasjonær og reinstallere Windows. Jeg har bare én harddisk (som jeg nå begynner å se ulempen med), så jeg tenkte jeg skulle bruke nettverksdeling. Både PC'en og laptopen er koblet til ruteren (Speedtouch S46T) med kabel, og jeg ser begge maskinene i nettverkssentrene deres. Jeg var midt i en større overføring av filer (61GB) da jeg plutselig fikk beskjed om at nettverksbåndet eller noe var brutt. Ingen filer er overført til laptopen, for harddisken der har like mye ledig plass som før, men en god del av filene i den mappen jeg prøvde å overføre fra den stasjonære PC'en mangler. Når jeg går inn i nettverksoversikten og inn på en av PC'ene, så finner jeg ikke spor etter noen av filene. Jeg antar jeg (forhåpentligvis) kommer til å finne filene en eller annen plass på den stasjonære, men er det bare jeg som har problemer med nettverksdeling i Windows 7? De få gangene jeg har brukt det så har det bestandig vært småproblemer med å koble til, overføre filer, finne igjen mapper osv. osv. Maken til unødvendig komplisert opplegg... EDIT: Okay, nå skjønner jeg rimelig lite. Fant de forsvunne filene, men de var bare flyttet til en annen mappe i den mappen jeg opprinnelig skulle flytte. Vel, jeg antar problemet er løst da.. Håper fildeling over lokalt nettverk blir forbedret i Win8. Endret 28. september 2011 av mariu1519 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Fildeling i windows er da lekende lett. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange klager over at Microsoft har lagt opp til at det skal være et snev av sikkerhet i filsystemet sitt. Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Tja, problemet mitt med fildeling i Win7 er at jeg har holdt på med å overføre filene i 3-4 dager, mens jeg først i dag har fått opp "join now"-knappen for å bli med i en hjemmegruppe. Det virker som PC'ene ikke snakker med hverandre bestandig. Det har vært ganske tilfeldig om det har funket å overføre filer eller ikke, uansett om jeg har brukt hjemmegruppen eller bare gått rett inn på nettverkssiden og klikket på PC'en jeg vil overføre til. Upålitelig, med andre ord Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Så veldig upålitelig kan det ikke være siden millioner av mennesker verden over gjør dette 24 timer i døgnet. Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Hehe, forhåpentligvis så dreier det seg bare om noen småfeil jeg har gjort, og som jeg vil le av når jeg er ferdig med alt dette. Neste gang jeg skal reinstallere Windows så kjøper jeg meg en ekstra harddisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå