P0nduz Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 hei lurte bare på om Corsair H80 og de andre ferdigbygde vannkjølingsløsningene er vedlikeholdsfrie dvs. du slipper å skifte vann osv. Er det også brukbare hvis du frakter maskinen litt rundt? Takk på forghånd for svar JC Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Jepp, denne "vannkjølinga" er 99% vedlikeholdsfri. Med 99% mener jeg at det eneste du bør gjøre annenhver måned er å støvsuge eller blåse ut støvet som setter seg i radiatoren Jeg har selv en Corsair H50 på min Intel i5-2500k, og den har jeg nå hatt i et halvt år. Jeg bruker push/pull-konfig. på radiatoren(en vifte på hver side av radiatoren som blåser ut luft øverst bak på kabinettet) Så lenge du skrur fast radiatoren og pumpa godt(som er meget enkelt) skal det være null problem å frakte maskinen rundt. Jeg har sikkert vært på 20 LAN i løpet av den tiden jeg har eid den, og jeg har aldri hatt problemer. Om du går for H80 tror jeg at du neppe trenger 2 vifter, ettersom radiatoren i pakka er tykkere enn den som følger med H50 Forresten: jeg har overklokket CPU'en min til 4,2 Ghz så langt, og idle temp er på mellom 22 og 27 grader celsius Endret 28. september 2011 av Reap Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jepp, denne "vannkjølinga" er 99% vedlikeholdsfri. Med 99% mener jeg at det eneste du bør gjøre annenhver måned er å støvsuge eller blåse ut støvet som setter seg i radiatoren Jeg har selv en Corsair H50 på min Intel i5-2500k, og den har jeg nå hatt i et halvt år. Jeg bruker push/pull-konfig. på radiatoren(en vifte på hver side av radiatoren som blåser ut luft øverst bak på kabinettet) Så lenge du skrur fast radiatoren og pumpa godt(som er meget enkelt) skal det være null problem å frakte maskinen rundt. Jeg har sikkert vært på 20 LAN i løpet av den tiden jeg har eid den, og jeg har aldri hatt problemer. Om du går for H80 tror jeg at du neppe trenger 2 vifter, ettersom radiatoren i pakka er tykkere enn den som følger med H50 Forresten: jeg har overklokket CPU'en min til 4,2 Ghz så langt, og idle temp er på mellom 22 og 27 grader celsius Reap har helt rett minus det med å støvsuge, da det kan kortslutte diverse kretskort pga statisk elektrisitet, radiator og vifter, generelt hele pcen bør blåses for støv noen ganger årlig. jeg bruker h60 kjøleren på min amd phenom 2 x6 1090T, den er overklokket til 4 ghz og holder ca 31-32C på idle, 57C på max load (prime 95 over lengre tid) men ca 43C under gaming. merk at phenom er varme cpuer så dette er gode løsninger hvis du ikke vil bygge vannkjølingssystem selv. og ja de er helt vedlikeholdsfrie! Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Når jeg støvsuger radiatoren løsner jeg de 4 skruene og tar radiatoren ut. Det eneste den da er koblet til er slangene av plast. Jeg skal gi deg diplom om du klarer å ødelegge kretskort hvis du gjør rent på den måten jeg nå beskrev Lenke til kommentar
emiven Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Forresten: jeg har overklokket CPU'en min til 4,2 Ghz så langt, og idle temp er på mellom 22 og 27 grader celsius virkelig? jeg har en antec khuler 920 på en i7 2600k stabdard klokk, og idler 26-29. hvordan er den på load med prime 95? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Husk at Idle-temperaturer har fint lite å si. Det avhenger også veldig mye av romtemperatur. Har man 22C idle har man det godt og kaldt i rommet for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå