hjelpgaute Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hei, jeg skal kjøpe en ny bærbar. Skal brukes til spilling hovedsaklig. Men kun enkle spill som Dota 2 og Heroes of might and magic 6. Er det stor forskjell på 5400 RMP og 7200 RPM? Burde jeg være fornøyd med 1024 MB grafikkminne? Eller gå for 1500 eller 3000 MB? Noen bærbare pc'er dere kan anbefale? Helst under 10 tusen og en stor skjerm. helst 17' eller noe lingnende. Lenke til kommentar
Protest Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Ja, det er forskjell på 5400 og 7200 disker, men så er det at det faktisk er noen 5400 disker som yter vel så godt som de svakeste 7200 disker. Dermed kan man ikke entydig si at 7200 disker er raskere osv. Det man kan si at 5400 disker blir mindre varme, og derav mindre kjølebehov. Håper du fikk noe ut av mitt tvetydige svar. Grafikkminne er ikke det du skal se etter. F.eks. GTX 460/560M selges med tre forskjellige minnekonfigurasjoner. 1,5, 2 GB og 3 GB, der den med minst og den med mest yter best. Ergo er ikke grafikkminne noe du kan sette som et mål når du skal se etter best mulig ytelse. Jeg er ikke så inne på hvilket modeller som anbefales, men jeg ser at det er Asus og MSI som anbefales i ditt prisområde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå