Gå til innhold

Kamptråd PL: Liverpool FC vs Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Dive? Langt ifra! Faller lett? Ja, altfor lett.

 

Og jeg er lei og flau over at denne trenden blir stadig større og større. Jeg synes slike stjerner burde holde seg for gode til slikt.

1. Selvfølgelig var det filming.

2. Adam en stjerne?

 

 

Herlig å se at Gerrard forsatt har skuddfoten

Hvis du snakker om frisparket så var det jo rett i muren. Dessverre var Giggs mer opptatt av å beskytte familiejuvelene (svigerinner er da tross alt familie) sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På frisparket. Er det bare jeg som stusset på plasseringen til De Gea? Var det samme i fjor når Sar slapp inn frisparkmålet til Gerrard i 3-2 kampen.

 

For meg er det opplagt at frisparktaker prøver seg på det nærmeste hjørnet, spesielt når keeperen står i motsatt. Ser slik posisjonering er blitt en tendens, og det typiske er at keeperen står som en saltstøtte om frisparktaker klarer kunststykket å løfte ballen over muren og inn i nærmeste.

 

Flere enn meg som stiller spørsmålstegn ved dette?

Lenke til kommentar

Muren har ansvar for å dekke det ene hjørnet, keeper det andre hjørnet. Giggs gjør ikke jobben sin og da går ballen inn. de Gea gjør alt rett.

 

GPotM (gay performance of the match) til Gerrard på 0:40 http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/chicharito-oedela-festen-for-liverpool-3611826.html Sklir flott ned på ekte boyband-vis og griper tak i kølla til Skrtel. Hoho.

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Teipball. Jeg ser ikke for meg hvordan du kan ha det intrykket av meg. Har jo sagt mange ganger er det som blir kalt pen fotball er oppskrytt og at jeg synes godt defensivt spill er minst like pent som offensiv fotball. Og i dag spilte vi denne sesongens beste defensive fotball.

Merkelig hvor få andre som deler dette synspunktet ditt. Feil vil alltid bli gjort, og det finnes alltid noe ved et mål som kan rettes på av det forsvarende laget. Det som likevel utgjør den store forskjellen er hvordan det angripende laget oppfører seg.

 

Så klart, folk kan synes det er dumt av Blackpool at de spilte som de gjorde ifjor, når de kunne vært mer kyniske og sikret seg mer poeng og plassen, men for Man Utds sin del, så bør man være såpass goda at man kan få i pose og sekk.

 

Man Utd kunne gjort en sterk kamp defensivt selv om de hadde opprettholdt den gode offensive formen de har hatt i år. Derfor er det skuffende at de ikke får til dette.

Lenke til kommentar

Noen som noengang har hørt uttrykket "angrep er det beste forsvar"? Det er såklart ikke så enkelt, men det sier veldig mye. Om Man Utd hadde klart å holde mye på ballen og angrepet gang på gang, og virkelig satt press på Liverpool hadde heller ikke Liverpool hatt mulighet til å gjøre så mye ugang fremover, da de hadde måtte beskytte seg bakover.

Lenke til kommentar

Neh. Folk følger hva media mener og hva venner mener. Folk liker å tråkke på folk som ikke har den samme ulla som seg selv.

 

Men hele inlegget ditt er urimelig da siden dette handler om subjektive meninger og ikke noe som har noe fasitsvar.

 

Og vet du hvor mye (særlig i kveld) jeg bryr meg om hvilke forventninger du har av Manchester United?

 

Noen som noengang har hørt uttrykket "angrep er det beste forsvar"? Det er såklart ikke så enkelt, men det sier veldig mye. Om Man Utd hadde klart å holde mye på ballen og angrepet gang på gang, og virkelig satt press på Liverpool hadde heller ikke Liverpool hatt mulighet til å gjøre så mye ugang fremover, da de hadde måtte beskytte seg bakover.

 

 

Og har du lagt merke til hvor feil det ordtaket er? Hvorfor har ikke Keegan lyktes som manager?

Lenke til kommentar

Noen som noengang har hørt uttrykket "angrep er det beste forsvar"? Det er såklart ikke så enkelt, men det sier veldig mye. Om Man Utd hadde klart å holde mye på ballen og angrepet gang på gang, og virkelig satt press på Liverpool hadde heller ikke Liverpool hatt mulighet til å gjøre så mye ugang fremover, da de hadde måtte beskytte seg bakover.

 

I fotball er det etter min mening motsatt. Har du ikke et forsvar som opptrer ryddig og sikkert blir det veldig vanskelig å holde på ballen, da blir det også vanskelig å sette opp skikkelige angrep. Synes vi til tider var uryddige baki der, spesielt Ferdinand har enda ikke klart å finne formen. Men det kommer forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...