Gå til innhold

Beste skjerm til gaming? 24" 120hz ?

Naits_89

Anbefalte innlegg

Hei

Må ha meg en ny Skjerm som ska kunn Games på :)

Har en relativ stor 27" som er litt gammel og tar for mye plass på mitt nye pc bord..

Så Ser etter en skkelig skjerm i 22-23-24" klassen med 1920 x 1080 eller 1920x1200 som har 120hz og støtter 3d :)

Men ser at det ikke er å oppdrive 1920x1200 med 120hz og vill ha en skjerm med 120hz vist det gir fordeler i fps spill:D

Pris er ikke så nøye men helst ikke over 5000kr

Kjører 2x6970 i crossfire så har 4 gb Vram :)

Har sett på denne.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640592

Men er ikke ute etter en "Utgående" modell vil ha noe som er relativt nytt på markedet men finner ikke så mange:P

Noen som har noen anbefalinger eller tips om en skjerm i mitt søkelys?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inputlag har ingenting med oppdateringsfrekvens å gjøre. Inputlag er tida det tar fra du trykker en tast til det skjer noe på skjermen. Responstid er tida det tar fra skjermen begynner å endre farger til fargene er endret.

Trippelbufring i Catalyst gjelder kun for OpenGL-spill. Det er veldig få spill som ikke kjører i directX i dag. Trippelbufring er forøvrig en teknikk som gjør at skjermkortet har to ferdigtegnede bilder istedet for ett ferdigtegnet bilde, så du får et bildes forsinkelse med trippelbufring. Grunnen til at man gjør dette er for å forhindre ytelsestap med Vsync aktivert, med 120Hz vil da inputlag være mindre med trippelbufring enn når man kjører 60Hz.

Lenke til kommentar

hehe

Kommer ikke til og prøve 3d gaming med de første men er sikkert kult :)

Tror skjermen er veldig bra har lest en del reviews fra store nettsider og alle konkluderer med at til gaming er den knall men skal du ha super flotte bilder osv er ikke det den beste men fortsatt god!

Endret av Naits_89
Lenke til kommentar

liker ikke helt at vi må kjøpe 3d brillene til nvidia men :\

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640550 disse

kunne jo vært med noe standar greier.

Kjøper du en 120Hz-skjerm for 3D :ohmy:

Jeg kjøpte en for 120Hz og 2-3ms med inputlag + 2ms responstid.

Kjøpte jo seff skjermen fordi den er 120hz osv, altså gamer skjerm! Jo også fordi den var på tilbud da såklart :p Men 3D blir jo bare på en måte en ekstra snadder til det som er i specs på skjermen :p

Lenke til kommentar

k da har jeg testet skjermen i noen dager. og jeg er kjempe fornøyd! :D

kanskje litt dumt med bleeding. menne spiller ingen rolle for jeg ser ikke det uansett når jeg spiller. med mindre det er STAPP mørkt spill og det er det ikke :p

Bleeding er ikke mye til problem på XL2410T, det jeg merker best er at fargegjengivelsen er et godt stykke unna bra ut av eska. Etter litt fikling med kalibrering har jeg endt opp med:

Preset: sRGB

Instant mode ON

AMA ON

Brightness 35

Contrast 50

Dette fungerer bra for meg og gir ganske bra bilde, men det fortsatt et godt stykke unna utmerket. FPS er virkelig stygt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...