TMB Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Synes det var direkte frekt at onecall byttet over fra faktura til grunnpakka uten mitt samtykke, ikke fått noe beskjed om dette før jeg fant ut av det selv. Jaja, da blir det å flytte over til chess ambassadør, holder det bare å bestille det på chess, eller må man ringe og si opp til one call også? Det sto i førstepost i denne tråden siden oktober, det sto på samme side som man bestilte "Faktura Fri Data" på, og man fikk en mail i begynnelsen av mars hvor det sto. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Mobile Norway er heimenettet til One Call, og har dekning i Oslo og nokre få store byar. I østlandsfylkene er Mobile Norway ganske utbredt - sannsynligvis i alle byer, men også i noen tettsteder som fks. Løten (He). Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg bestilte OneCall i februar '12, men ønsker å bytte. (Skal kjøpe ny telefon.) Er det bare å si opp, eller er det noe slags bindingstid? Kjøpte folkepakka. Har sendt mail til OC, men får ikke noe svar ser det ut til... Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Det er ingen bindingstid. Men du blir fakturert full månedsavgift selv om du bytter i løpet av måneden. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Okei, takk skal du ha. Sykt kjipt at One Call ikke selger iPhone. Nå må jeg finne meg en iPhone uten abonnement, slik at jeg kan overføre mitt gamle ab. på den telefonen. Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Jeg har one call faktura. Leste nettopp at man måtte gi beskjed hvis det ikke skulle bli byttet om til et av pakkeabonnementene ila mars i år. Tror ikke jeg gjorde det, siden jeg var i utlandet fra 1. mars til 18. mai. Men det står fortsatt oppført onecall faktura som mitt abonnement på mine sider. Så jeg regner med at jeg fortsatt har onecall faktura da....? Jeg har omsider fått meg en smarttlf, og vurderer å bestille enten mobildata fri eller 120. Jeg har ingen formening om 120 mb pr mnd er mye eller lite. I tillegg skal jeg fra før ha 50 mb pr mnd fri, iflg abonnementet, vil det da si at jeg får til sammen 170 mb pr mnd til fast pris? Det står at mobilen roamer når jeg er hjemme hos foreldrene mine, bl a (langt ute på bygda). Men så vidt jeg har forstått det, er det fordi onecallkunder bruker telenor sitt nett når network norway ikke er tilgjengelig. Vil det koste noe ekstra å bruke data når man er på telenor sitt nett? Håper noen kan hjelpe meg, er ganske usikker på hva jeg kan gjøre og ikke gjøre uten å plutselig våkne opp til en kjemperegning en dag.... Jeg har ikke hatt noen problemer med onecall selv, og er kjempefornøyd med abonnementet, men har hørt fått inntrykk av at kundeservicen kan være ganske dårlig når man først får problemer av et eller annet slag. PS. mulig det er et teit spm, men koster det noe å ringe kundeservice? Har prøvd flere ganger å finne pris på det noe sted, men har ikke funnet det.... Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Dersom du hadde Faktura Fri Data i vinter må du ha endra til Faktura igjen, elles ville du no ha hatt grunnpakka i staden for Faktura. Roaming har ikkje noko å seie for prisen i Norge, så lenge du held deg vekke frå landegrensene. (Om du er i nærleiken av landegrenser kan telefonen hoppe over på nabolandet sitt nett, så då bør ein velje nett manuelt, evt. slå av roaming for å vere sikker). 120 MB datapakke skulle gje 170 MB, med mindre du har valt å endre dei 50 MB til 50 ekstra SMS. Databruk ut over dette kostar 1 kr./MB. Om du har tenkt f.eks. å sjå film på Youtube bør du ha fri data, elles vil du få dyre rekningar. Kundesørvis er vel eit 5-sifra nummer, og det skal finnast prisoversikt over spesialnummer. E-post er gratis. Endret 24. mai 2012 av torbjornen Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Takk for kjapt svar. Har lest igjennom hele tråden nå, og egentlig fått svar på det meste. Grunnen til at jeg ikke ble flyttet over på grunnpakka var fordi jeg aldri aktiverte fri data da det var mulig (var i utlandet i hele fjor). Tror nok det blir til at jeg bytter til Chess ambassadør jeg også, med Chess supersurf. Tror 1gb i mnd burde holde for meg. Men såvidt jeg har forstått, blir ikke de 50 gratis mb´ene tilgjengelige før de begynner å ta 49 kr pr mnd for OC Faktura? Mao denne mnd har jeg ikke noe gratis data? Bør jeg bytte til Chess asap siden mai snart er over? Er det mye styr å avbestille/pause datatillegget for noen mnd hvis man drar utenlands? Fant forøvrig prisen til kundeservice også For de som måtte være interessert er oppstart og minuttpris hhv 0,59 og 0,89 kr. Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Jeg vil anbefale at du skriver inn ditt forbruk på http://ringepriser.mobilen.no Der kan man se at det ikke lønner seg med Onecall faktura m/120MB ekstra pakke. Klarer man seg med de gratis 50MB pr. mnd. er faktura fortsatt et bra valg siden man får 120min, 90sms og 50MB data for 49 kr./mnd (+oppstartspris på samtalene). Det stemmer at de 50MB med data ikke begynner før 1. juni. Fra samme dato koster faktura 49kr./mnd. I mai betaler man 99 øre/MB for data. Du rekker ikke å bytte før 1. juni siden det tar ca 10 dager med portering. 49 kr. for juni må du derfor betale til Onecall uansett. Start/stopp av datapakker hos Onecall gjør man enklest ved å logge seg inn på min side på www.onecall.no Lenke til kommentar
Redman Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 er det bare mulig å bestille simkort på nett? ingen fysiske plasser å droppe innom i feks Stavanger? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 er det bare mulig å bestille simkort på nett? ingen fysiske plasser å droppe innom i feks Stavanger? JA. OneCall er nettbasert, og bare nettbasert. Det kommer også klart frem i reklamen som av og til ruller over skjermen. Jeg bestilte nylig nytt simkort på nett (microsim til ny tlf). Bestilte via chatten (smertefritt), ble raskt levert (noen få dager), en aktiveringsdato var satt 2-3 uker frem i tid, men jeg kunne når som helst gå inn på nettet før den datoen og foreta en øyeblikkelig aktivering (fungerte utemerket). OneCall har som sagt ingen fysiske salgsted/supportsted, men den erfaringen jeg har med supporten til OneCall ligger milevis foran den til tider tungrodde supporten til Telenor (vel og merke da jeg var kunde der for en del år tilbake). Lenke til kommentar
polljen Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Mobile Norway er heimenettet til One Call, og har dekning i Oslo og nokre få store byar. I østlandsfylkene er Mobile Norway ganske utbredt - sannsynligvis i alle byer, men også i noen tettsteder som fks. Løten (He). Bare til opplysning så heter det ikke Mobile Norway, men derimot Network Norway. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 er det bare mulig å bestille simkort på nett? ingen fysiske plasser å droppe innom i feks Stavanger? JA. OneCall er nettbasert, og bare nettbasert. Det kommer også klart frem i reklamen som av og til ruller over skjermen. har ikke TV Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Bare til opplysning så heter det ikke Mobile Norway, men derimot Network Norway. Nei, mobilnettet heter Mobile Norway. http://www.mobilenorway.no/ Mobile Norway er eid med 50 % hver av teleselskapene Network Norway og Tele2 Network Norway benytter Mobile Norway som sitt primærnett, på samme måte som OneCall gjør. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 ... og Network Norway vart nyleg kjøpt av Tele2. Dermed kan ein seie at Mobile Norway er heileigd av Tele2. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Og for å gjøre det hele mer innvikla, så er eierandelene i Mobile Norway slik: 50% - Tele2 Norge AS 50% - Tele2 AB (eier av Network Norway) Men så eier jo Tele2 AB Tele2 Norge AS igjen Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Så Tele2 AB eier Network Norway som eier One Call? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Bare til opplysning så heter det ikke Mobile Norway, men derimot Network Norway. Nei, mobilnettet heter Mobile Norway. http://www.mobilenorway.no/ Mobile Norway er eid med 50 % hver av teleselskapene Network Norway og Tele2 Network Norway benytter Mobile Norway som sitt primærnett, på samme måte som OneCall gjør. Du har rett, jeg har blandet sammen Mobile Norway og Network Norway Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Da bytta jeg over til chess premium, onecalls folkepakke er way overkill, og faktura er for dårlig. Endret 8. juni 2012 av MrLG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå