Gå til innhold

One Call diskusjons- og erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det an å bruke microsim i mobiler som trenger mini(?)sim? Jeg vil gjerne beholde nummeret jeg har, men samtidig ha min gamle telefon som reserve. Har ikke kjøpt ny mobil enda, men ser at de fleste krever microsim.

 

Jeg har One Call, så jeg posta det her for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Tenkte å dele erfaring med OneCall sine betingelser med liten skrift.. Selv om de har reklamekampanje som for tiden påstår noe annet.

 

De reklamerer over alt med at det ikke er noe bindingstid på noen av abonnementene.

 

Jeg gikk over til annen, bedre og like billig (for meg) leverandør i begynnelsen av måneden. OneCall mener at man må betale hele månedsbeløpet fordi dette står i avtalen man godtar.

 

Vel.. så vidt jeg vet så er det da en skjult binding som er motstridende det de reklamerer for.

 

På kanten til delvis svindel i mine øyne.. selv om det ikke er snakk om mange kronene så er det prinsippet som teller her :)

Lenke til kommentar

Dette er vanlig praksis hos alle de store seriøse mobiloperatørene, altså at man betaler hele månedsavgiften den månden man går over til en annen operatør.

 

Årsaken er rett og slett at man selv bestemmer når man skal gå over til den nye operatøren, altså står fritt til å velge om du vil overføres den første eller siste i måneden. Problemet er bare at ingen operatører har noe valg for dette på sine bestillingssider og dette er det en grunn for, altså at den nye operatøren bestiller overføring på første mulige dato. Siden det ikke opplyses når man bestiller er det derfor også en del som ikke får med seg dette :)

 

Dog skal det sies at de fleste operatørene (de jeg har vært borti), velger å være imøtekomne om man går til den nye operatøren de første dagene i måneden og f.eks. ikke har benyttet noe særlig av det inkluderte innholdet i pakken. Dette er uansett noe hvert enkelt selskap selv bestemmer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Og så var det slutt med "gratis" telefon. Frå 1/6 vert One Call Faktura eksklusivt for tidlegare Fakturakundar, og skal koste 49 kr. per månad. Dette minner om det eigaren, Tele2 gjorde for ikkje så lenge sidan med Sherrif. Plaster på såret vert at nokre av oss kan kutte ut "Ekstra data", sidan abonnnementet frå 1/6 også inneheld 50 MB fri datatrafikk.

 

One Call heldt ut lengst, og Faktura vert vel også i framtida mellom dei beste abonnementa for oss med lågt forbruk.

 

 

Kjære Faktura-kunde, mobilnummer XXXXXXXX.

 

I april 2007 lanserte One Call som aller første operatør "Gratis mobiltelefoni" i Norge. Vi kalte abonnementet Faktura og utvidet det etter hvert til å inkludere 120 ringeminutter og 90 SMS for kroner null. Det ble naturligvis et veldig populært produkt, og flere av konkurrentene våre kom etter med sine kopier.

Nå, fem år senere, er mye forandret. EU/EØS har innført omfattende prisreguleringer, mobildata brukes nå daglig, telefonene er avanserte og vi betaler betydelig mer enn forventet for å leie plass i Telenors mobilnett over hele Norge. Våre konkurrenter har avviklet sine Faktura-kopier og One Call har holdt ut lengst av alle.

For å kunne opprettholde markedets beste tilbud til våre eksisterende Faktura-kunder, må vi nå gjennomføre en mindre justering av produktet: Vi innfører fra og med 1. juni i år en fast månedsbetaling på kr 49,- og utvider samtidig Fakturaabonnementet til også å inkludere 50 MB mobildata. - Alternativt 50 ekstra SMS, etter ditt eget valg.

Alle som er Faktura-kunder i dag blir alene om dette tilbudet. Fra og med nå er Faktura ikke lenger i salg, og man kan heller ikke endre fra et annet One Call-abonnement til Faktura.

Faktura fra og med 1. juni 2012:

tabell-brev.png

 

Oppstartsavgift og alle andre priser forblir uendret.

• Du får automatisk Faktura med 50 MB Data

• Du kan velge det andre alternativet, Faktura med 50 ekstra SMS ved å sende en tekstmelding med kodeordet SMS til 04300.

Husk å velge før 1. juni, dersom du vil ha SMS i stedet for data.

Fremtidig kan du bytte mellom alternativene på Mine sider. Ditt mobilnummer er ditt brukernavn ved innlogging.

Jeg håper du vil fortsette å være kunde hos oss og at du trives med "nye" Faktura. Skulle du nå velge å ikke følge oss videre, informerer jeg om at det ikke er bindingstid på Faktura og at du vederlagsfritt kan avslutte kundeforholdet ved å kontakte vår kundeservice. Vil du ta med nummeret ditt til en annen operatør, kontakter du den operatøren direkte.

Bruker du mer enn hva du får i det nye Faktura, bør du ta en titt på våre pakkeabonnement. Her får du blant annet større mengder forbruk inkludert, også ved trafikk til våre nordiske naboland. Du får SMS-varsel når du bruker ut over det inkluderte forbruket og har full kontroll på kostnadene.

- Valget er ditt. Har du spørsmål eller trenger hjelp, når du kundeservice enklest på tlf 04300 eller [email protected].

 

Vennlig hilsen

Øistein Eriksen

Sjef i One Call

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Chili: Hehe, lokketilbud er greit nok. De kjører på med sin "sensasjonelle" minuttpris vel vitende at gjennomsnittssamtalen er på 1,5 min. og tar det igjen på oppstart kr 0,99. Legalt, men litt småfrekt. Da er Talkmore Forhåndsbetalt på 0,39/0,39 pr min. hakket bedre og mer sympatisk.

Lenke til kommentar

De to billigste abonnementene som gjenstår nå for småbrukeren er Chess Premium og Chess Ambassadør.

Noen som vet noe mer om Chess Ambassadør? Jeg ser det ikke på Telepriser.no, og det kommer heller ikke opp som alternativ i oversikten på chess.no.

Ingen månedspris, lave ringepriser og gratis til andre Chess-kunder høres perfekt ut når nå OneCall begynner med minstepris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...