Snylter Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har ingen problemer med OneCall på T-Banen i alle fall. Får ikke 3G, men det er jo fordi det ikke er noe 3G nett på T-banen når du er "underground". Snylter: Du har ikke satt på "Kun 3G" på mobilen din? Har ikke satt på kun 3g nei, står på auto. Jeg vet om flere som har samme problem med One call på t-banen.. Felles for meg og de andre er faktisk at vi har Samsung Galaxy S alle jeg vet om som har problemer.. Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Snylter: Galaxy S eller Galaxy S2? Du har siste versjon av software også på din mobil? Lenke til kommentar
mdek Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Er det noen som har erfaring med at One Call ikke funker i Oslos T-banenett? Jeg bruker telenor-nett (det er raskest), men når jeg er på T-banen mister jeg dekningen og får kun ringt nødnummer.. Er dette vanlig? Det samme skjer ikke om man har eksempelvis telenor.. Dette skyldes at man son Onecall kunde bruker et sim-kort som tilhører Mobile Norway (felles selskap mellom Network Norway og Tele2, selv om Tele2 nå har kjøpt Network Norway). Mobile Norway har et eget mobilnett, en blanding av GSM900, UMTS900 og UMTS2100. Der de ikke har dekning selv, har man ROAMING fra Telenor Norge AS (på samme måte som man har roaming med andre nett i utlandet). Dette er ulikt f.eks. videreselgere av Telenor og Netcom, der man bruker nettet direkte. Tele2 er et spesielt tilfelle, da de har svenske sim kort og har roamingavtale med Netcom, og har til nå ikke brukt Mobile Norway nettet dem eier... Overgangen mellom Mobile Norway og Telenor er IKKE sømløs. Min mobil med Onecall sim bruker ofte 30-50 sekunder på å søke seg inn til Telenor i det man kjører inn i t-banetunnelene og mister den vanlige dekningen. Noen gangen må jeg slå den av/på for å få det til å virke. Onecall forteller selvsagt ikke til kundene at de ikke får sømløst bytte til Telenor...... Bor man et sted uten Mobile Norway dekning, er det uproblematisk, da telefonen benytter Telenornettet som vanlig. Bor man imidlertid i ytterkanten av dekningsområdet til Mobile Norway, blir det mange skifter mellom nettene og potensielt samtaler som heller går til mobilsvar (da mobilen innimellom "mister" nettet). Vet mange bedrifter har droppet dem, delvis på grunn av dette problemet Mobile Norway bygger ut mange steder for tiden, men som regel bare i "sentrums områder" uten å f.eks bygge ut langs tilgrensende veier/områder. De skummer med andre ord fløten og gidder ikke å bygge sømløst nett selv. De bygger nesten utelukkende sendere på hustak, ikke i master, for å spare penger... og tunneldekning/t-banedekning ser det heller ikke ut til at de bygger , selv om jeg tipper T-banen ikke hadde hatt noe imot noen ekstra kroner i leieinntekter fra Mobile Norway Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 jeg har to abbonement , 1 hos tele2 (sheriff) som er hovednr og 1 hos onecall (faktura). Jeg har benyttet meg av gratis datatrafikk hos onecall, og siden jeg kun har 1 nyere mobil der gratis datatrafikk kommer inn så hr jeg heller satt inn "reserve" nr fra onecall i denne mobilen. Det jeg har gjort er å satt hovednr fra tele2 på viderekobling til mitt onecall abonnement. så det jeg lurer på om det koster noe ekstra med denne tjenesten fra begge operatørene? Jeg fant dette fra tele2:http://www.tele2.no/kundeservice/1727.html og dette fra onecall http://www.onecall.no/abonnement/faktura.php Onecall tar betalt utover de gratis ringeminutter, men gjelder dette kun når man viderekobler onecall nr? Eller gjelder det også når onecall nr tar imot en viderekobling? Tele2 står det at de tar vanlig samtalepris på viderekoblinger fra hjemmetelefon. Dette ble plutselig litt vanskelig å tolke.. Spesielt når man har gratis ringeminutter på begge abonnement. Tar de virkelig betalt for å videekoble en samtale? dvs at jeg skal betale for en innkommende samtale der andre egentlig betaler når de ringer og så må jeg betale for å viderekoble til mitt andre nr og betale hvert ringeminutt for alle innkomne samtaler? noen som har erfaring rundt dette? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Snylter: Galaxy S eller Galaxy S2? Du har siste versjon av software også på din mobil? Galaxy S er den jeg bruker primært, SGS2en min har fuktskader og jeg venter på å finne en med defekt skjerm å kjøpe. Dette skyldes at man son Onecall kunde bruker et sim-kort som tilhører Mobile Norway (felles selskap mellom Network Norway og Tele2, selv om Tele2 nå har kjøpt Network Norway). Mobile Norway har et eget mobilnett, en blanding av GSM900, UMTS900 og UMTS2100. Der de ikke har dekning selv, har man ROAMING fra Telenor Norge AS (på samme måte som man har roaming med andre nett i utlandet). Dette er ulikt f.eks. videreselgere av Telenor og Netcom, der man bruker nettet direkte. Tele2 er et spesielt tilfelle, da de har svenske sim kort og har roamingavtale med Netcom, og har til nå ikke brukt Mobile Norway nettet dem eier... Overgangen mellom Mobile Norway og Telenor er IKKE sømløs. Min mobil med Onecall sim bruker ofte 30-50 sekunder på å søke seg inn til Telenor i det man kjører inn i t-banetunnelene og mister den vanlige dekningen. Noen gangen må jeg slå den av/på for å få det til å virke. Onecall forteller selvsagt ikke til kundene at de ikke får sømløst bytte til Telenor...... Bor man et sted uten Mobile Norway dekning, er det uproblematisk, da telefonen benytter Telenornettet som vanlig. Bor man imidlertid i ytterkanten av dekningsområdet til Mobile Norway, blir det mange skifter mellom nettene og potensielt samtaler som heller går til mobilsvar (da mobilen innimellom "mister" nettet). Vet mange bedrifter har droppet dem, delvis på grunn av dette problemet Mobile Norway bygger ut mange steder for tiden, men som regel bare i "sentrums områder" uten å f.eks bygge ut langs tilgrensende veier/områder. De skummer med andre ord fløten og gidder ikke å bygge sømløst nett selv. De bygger nesten utelukkende sendere på hustak, ikke i master, for å spare penger... og tunneldekning/t-banedekning ser det heller ikke ut til at de bygger , selv om jeg tipper T-banen ikke hadde hatt noe imot noen ekstra kroner i leieinntekter fra Mobile Norway Kan du forklare hva du egentlig mener? Jeg presiserte at jeg bruker telenor-nett (altså låst til telenor, bruker ikke det sugne nettverket til Mobile Norway) Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) @Zungam: Om du vidarekoplar ein samtale til eit nummer kostar det vanlegvis det same som om du ringer til nummeret. Men gratisminutta gjeld ikkje vidarekopling (og ein del anna, f.eks. grønt nummer, spesialnummer, utland, gammaldags oppringt "telefonmodem"-datatrafikk (9,8 kb/s)), så vidarekoplinga kan fort bli dyr. Endret 3. oktober 2011 av torbjornen Lenke til kommentar
Zungam Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 @Zungam: Om du vidarekoplar ein samtale til eit nummer kostar det vanlegvis det same som om du ringer til nummeret. Men gratisminutta gjeld ikkje vidarekopling (og ein del anna, f.eks. grønt nummer, spesialnummer, utland, gammaldags oppringt "telefonmodem"-datatrafikk (9,8 kb/s)), så vidarekoplinga kan fort bli dyr. takk for oppklaring.. dropper vel heller viderekobling da ja.... Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ser ut som de har begynt å strupe hastigheten min, får ikke mer enn ca 0,5 Mbit/s lenger. Flere som opplever det samme? Om jeg setter inn kort fra Telenor eller Talkmore går det 3-4 ganger raskere. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Da har man fått sitt SIM-kort og er OneCall-kunde. Er dog litt småskuffa over at jeg enda har til gode å se telefonen min switche fra 3g til HSDPA. Driver ikke OneCall med slikt i Trondheim? Har satt opp APN etter oppskrift fra OneCall sine sider. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 OneCall bytter uten problemer mellom HSDPA og 3G her. På hytta går det i Edge. Bor på Sørlandet. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Takk for info. Da er det vel på min side feilen ligger. Tilbake til tegnebrettet Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Da har man fått sitt SIM-kort og er OneCall-kunde. Er dog litt småskuffa over at jeg enda har til gode å se telefonen min switche fra 3g til HSDPA. Driver ikke OneCall med slikt i Trondheim? Har satt opp APN etter oppskrift fra OneCall sine sider. Får opptil 5/3 mbit nær Samfundet og Risvollan på en iPhone 4, så HSDPA fungerer absolutt i Mobile Norway-nettet i Trondheim. Raskere enn Netcom som jeg byttet fra Lenke til kommentar
tomateple Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Når får jeg vite om tjeneste Fri mobildatabruk er aktivert? Har aktivert den nå, men fikk verken ingen melding på mobilen eller e-post Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Når får jeg vite om tjeneste Fri mobildatabruk er aktivert? Har aktivert den nå, men fikk verken ingen melding på mobilen eller e-post Du skal få bekreftelse på e-post. Ellers kan du gå inn på mine sider å se, der skal det stå "Faktura - Fri bruk". Tar vel en dag før det blir aktivert. Lenke til kommentar
tomateple Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 På mine sider, står det nå "faktura-fri bruk" men har forrsatt ikke mottatt e-post! Er tjenesten aktivert nå? Evt. Hvrdn kan jeg sjekke det? Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hvordan kan man få oversikten over hvor mye penger man har ringt for på abonnementet OneCall faktura? Lenke til kommentar
Stillesnakk Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hvordan kan man få oversikten over hvor mye penger man har ringt for på abonnementet OneCall faktura? Logg inn på Mine Sider --> Samtalespesifikasjon e.l. (Akkurat nå er de nede: "Mine Sider er stengt grunnet vedlikehold.") 1 Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Ok, takk for svar. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg har en SGS2. Av en eller grunn kommer jeg ikke på nett via en webbrowser når jeg bruker mobildata. Alt annet funker, mail, market, tv-streaming osv, men ikke webbrowsing. Via WIFI går det som bare det. Har prøvd 3 forskjellige browsere med samme resultat. Må være en lur innstilling et sted. Ideer? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Trur kanskje du får fleire svar i SGS2 tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå