PlaasterLars Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hei, jeg har installert 24GB RAM, men når jeg sjekker maskinspesifikasjonene står det: 24 GB (16 GB kan brukes). Jeg kjører Windows 7 64-bit. Noen som kan hjelpe meg med dette? Noe jeg må stille på hovedkortet/BIOS? Jeg ønsker også at Adobe Premiere og After Effects skal benytte seg best mulig av minnet/prosessoren. Er det noe jeg må stille på her? Mvh Lars Lenke til kommentar
Jorndel Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hva jeg fant er: 32-bit versions of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business, Enterprise, and Ultimate: 4GB 32-bit Windows Vista Starter: 1GB 64-bit versions of Windows Vista Home Basic: 8GB 64-bit versions of Windows Vista Home Premium: 16GB 64-bit versions of Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate: 128GB Så, hva har du? Det er Max ram for OS. OGSÅ: Har du Service pack installert? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Windows 7 home premium 64 bit støtter opp til 16GB. Windows 7 Pro, Enterprise og Ultimate 64 bit støtter opp til 192 GB. Lenke til kommentar
PlaasterLars Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Ah, da er det det som er greia. Jeg har Premium... Spørs om jeg må oppgradere. Takk for raskt svar! Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Ah, da er det det som er greia. Jeg har Premium... Spørs om jeg må oppgradere. Takk for raskt svar! Du ser at du har 24GB i bios/ post bildet? Snabelen Lenke til kommentar
PlaasterLars Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Ah, da er det det som er greia. Jeg har Premium... Spørs om jeg må oppgradere. Takk for raskt svar! Du ser at du har 24GB i bios/ post bildet? Snabelen Hmm.. hva mener du? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 POST = Power On Self Test, teksten som står på skjermen når du starter maskinen. Står det 24Gb RAM her? (Står vell i kb eller Mb) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå