-rxmh- Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Prøver og koble til den ny fra d-link for og få bedre signal i huset. Har da forstått at jeg må bruke den gamle intenoen som modum for dlinken. Fant denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1283748 . Gjorde dette og det funka, men så sletta jeg de andre uten om den Vpi 8 vci 35. For da slapp jeg og dobbelt portfordward trodde jeg. Da slutta det og funke. Jeg resatte intenoen og da hadde jeg ikke nett. Ringte ngt og fikk fikset nette. Men nå som jeg har nett på intenoen får jeg ikke gjort det som står i tråden ovenfor. Den lagrer det rett og slett ikke. Fikser innstillingene saver, også saver og rebooter. så er den på de gamle innstillingene igjen. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
-rxmh- Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Nå har jeg nett på d-linken. Måtte bare trykke save også ikke knappen som det står (save/reboot) på. Men hvordan gjør jeg så den bare funger som modum og at jeg slipper og dobbleportforward? på intenoen. For nå har jeg 2 trådløsenett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Det er kun på videresalg av ADSL NGT bruker 8/35. Hvis du har NGT sitt eget utstyr i sentral, så bruker de andre verdier. Det skal være mulig å finne ut av dette ved å sjekke parametrene i routermodemet. Du må deretter koble opp med PPPoE i DIR-655. Ellers er det mulig å bruke Intenoen som routermodem og DIR-655 som aksesspunkt. ------------- Sette opp en router som aksesspunkt og switch. (Forutsetter her at den første routeren bruker 10.0.0.x) 1) Sett lan til å ha subnettet 10.0.0.0 og nettmaske 255.255.255.0 . Sett så f. eks ruteren opp med adressen 10.0.0.10. (Dette gjør vi for at vi skal kunne nå den trådløse ”ruteren” i etterkant av at DHCP er slått av) 2) Slå av DHCP (LAN) i ruteren. 3) Ethernetkabelen som kommer fra ruter#1 skal du nå sette i en av LAN portene du har på den trådløse ruteren. Endret 29. september 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå