XmasB Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg hadde engang en Nokia E65, karakterisert som en "business telefon". Etter det har jeg hatt HTC Diamond (business telefon) og sist HTC Desire (business telefon). Kona har vært innom ymse Nokia (bla 6500 og 6600), Sony Erixsson X10 mini og sist HTC Wildfire S. Samtlige nevnte mobiler har støtte for Exchange og andre epost konto, samt kalender, sms og ringing. Så hva gjør egentlig en mobil til en "business telefon"? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Antar det er snakk om enkel bruk av MSOffice-løsninger, støtte for dual sim er vel et pluss, bra epostløsninger, pdf, powerpoint, etc etc etc, alt det der. Det er vel på de fleste mobiler i grunnen. Men ser mer på E7, Xperia Pro og Blackberrytelefoner som en businesstelefoner enn feks SGS2 og N9. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hele business telefon begrepet har vel sklidd litt ut, før var det iallefall slik at de var spesielt bra på de Slai nevnte. Nå derimot, har jo en telefon fra 1000-lapp og oppover alle disse funksjonene integrert, pga. stadig mer avanserte OS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Definisjonen på businesstelefon er litt forskjellig avhengig av behov, men for min del må den ha dette: - Rask respons og godt lesbar skjerm under alle forhold - Kunne lagre alle typer vedlegg - Kunne åpne de fleste typer vedlegg (xls, doc, ppt, pdf etc) - Kryptering av lagringsmedier - Sikker dataoverføring mellom Exchange og telefon - Oversiktlig og brukervennlig kalenderfunksjon - Oversiktlig og brukervennlig kontaktliste - Tethering for WiFi-enheter Edit: Det viktiste: Den må ha alt innebygget i OSet, slik at jeg slipper å installere mer eller mindre tvilsomme og dyre apps for å få denne basisfunksjonaliteten. Andre funksjoner (til privat bruk) kan jeg godt installere selv. Endret 28. september 2011 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 De fleste punkter listet opp her støttes vel på de fleste mobiler over en viss prisklasse. Kanskje med unntak av kryptering, som jeg ikke kan huske å ha sett innebygget i noen av de nevnte produktene. Det kan se ut som om skille mellom spesielt mobiler beregnet for underholdning/media og business er blitt mindre, om ikke visket bort, for de aller fleste. Av det som beregnes som toppmodeller i skrivende stund er det jo liten tvil om at dette er mobiler beregnet for underholdning OG business. Eksempelvis Samsung Galaxy SII, HTC Sensation og iPhone versjon whatever. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg skulle gjerne visst hvilken telefon zanta mener er en businesstelefon.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå