taabbe Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hei, jeg vurdere å starte opp et enmannsforetak å leie meg ut som elektriker. Vet at markedet for innleie er stort for tiden, i tillegg tar jeg en deltidsutdanning som tekniker på teknisk fagskole, dette vil jo komme godt med i senere tid og kan få flere andre utleiejobber. Per dags dato er jeg ansatt i et elektrofirma som er avhengig av meg, dette gjør at jeg meget sansynlig vil få innleide jobber hos de når jeg starter opp, har også et annet firma jeg har vært utleid til gjennom firmaet jeg er ansatt i som var veldig fornøyde å gjerne ville ansette meg om jeg ville. er det noen som har erfaringer med slikt? Trenger å vite en del om fordeler/ulemper, inntekter, utgifter og fradrag. Innkjøp jeg trenger er bil og verktøy, evt noe pc utstyr, ellers ser jeg ikke mere større innkjøp som trengs da jeg kun skal leies ut og bruke hjemmet som kontor/base. Veldig takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Dersom du ønsker å starte eit enkeltmannsforetak for å leige deg ut til firmaet som du jobber for i dag, kva er då vitsen? Generelt sett vil det både være enklare og du vil ha fleire rettigheiter når du er ansatt i eit firma og ikkje i eit enkeltmannsforetak. Dersom det er lønna du tenker på så er det vel betre å forhandle om ny lønn dersom firmaet du jobber i er avhengig av deg. Dersom du blir innleig gjennom eit enkeltmannsforetak så vil det bli mykje dyrare for firmaet sidan dei ikkje berre skal betale deg meir i lønn men også betale det du treng for å drifte firmaet ditt. Er det ikkje då betre å be firmaet møte deg på halvvegen slik at du får høgare lønn enn du har i dag medan det ikkje blir fullt så dyrt for firmaet som det hadde blitt dersom dei skulle leige deg inn gjennom eit enkeltmannsforetak? Lenke til kommentar
SuBWoofeR Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 For å drive et elektroinstallasjonsfirma må du ha installatørpapirene. Har du ikke de, må du leie inn en installatør. Da er du plutselig ikke alene lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå