NextoN Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hei. Jeg hadde en tannlegetime kl 9.30 men trodde det var klokken 10.00. Når jeg ankommet kl 10 så fikk jeg høre at jeg skulle vært der kl 9.30 og at de er helt full. Hvor lenge er begrepet en "tannlegetime"? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Enkelt og greit; Du hadde time 0930, du møtte opp 1000. 30min for sent er 30min for sent. Om du må betale eller ei er opp til om tannlegen anser det som et tap, eller om dere bare kan få istand en ny time en annen gang? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Er det jurdisk korrekt at det er opp til tannlegen å anse det som et tap eller ikke? Har fått ny time, men var bare interessert i det juridiske. Endret 28. september 2011 av NextoN Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hvem andre er kvalifisert til å avgjøre om tannlegen faktisk fikk et tap eller ikke? Poenget er at du var no-show. "Timen" var fra kl 09:30 og ut i fra det som var planlagt hadde tannlegen satt av tid til deg, og forventet da betaling. Det er ikke sikkert han hadde satt av en hel time, men kanskje bare en halv time, og når du da kom kl 10:00 var denne halvtimen over. Og hadde han satt av en hel time ville det uansett vært for sent å begynne når halve timen var over, ettersom han hadde pasienter etter det også. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 "Tannlegetime" er en betegnelse på et tidspunkt, ikke en gitt mengde tid. Det er opp til tannlegen å avgjøre om vedkommende mener at dette er tapte penger som han vil kreve deg for. Det er opp til deg om du vil akseptere hans avgjørelse, eller nekte. Nekter du må han så vurdere om det skal inn for domstolene/namsmannen. Overfor domstolene må han kunne sannsynliggjøre at det enten er erstatningsrettslig eller avtalerettslig grunnlag for å kreve dette dekket av deg. Du har tross alt bestilt en time du ikke har benyttet deg av. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 De fleste tannleger, og flere andre steder hvor du bestiller time, har en regel om at du må si fra minst 24 timer før timen om at du ikke kommer, om du ikke skal belastes for timen. Hva regelverket er rundt tidsfrister, vet jeg ikke, men som andre sier så kan tannlegen belaste deg for timen med loven i hånd når du ikke sier fra deg timen og ikke møter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå